۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۵

تعبيرکلینتون ازمناقشه اسرائیل و فلسطین

رئیس جمهوری اسبق آمریکا اعلام کرد که رها کردن مناقشه موجود میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی منجر به وخیم‌تر شدن شرایط موجود می شود.
 به گزارش فارس، «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا در مصاحبه روز گذشته (دوشنبه) با شبکه تلویزیونی «سی ان ان»،‌ مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را به «دندان کرم خورده» تشبیه کرد که اگر به آن رسیدگی نشود،‌ وضعیتش وخیم‌تر می‌شود.

بر اساس این خبر، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در اشاره به مناقشه موجود میان فلسطین و اسرائیل، با پرداختن به اینکه دولت آمریکا نمی تواند این شرایط سرکش و سخت لگام را به حال خود رها کند، گفت: شما باید درباره اینکه یک مشکل در عرصه سیاست خارجی و یا یک دندان پیله کرده، تصمیم بگیرید.

کلینتون گفت: شما می خواهید با وجود داشتن این دلمه، آن را به حال خودش بگذارید؛ اگر شما این دلمه را به حال خودش بگذارید، به خودی خود درمان می شود و گذر زمان برای آن خوب است؛ اما اگر به یک دندان پیله کرده نرسید، در این صورت شما مریض و مبتلا تر خواهید شد.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا در ادامه گفت که آنچه صحیح است این است که آمریکا نمی تواند میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها صلح برقرار کند؛ آنها باید خودشان این کار را بکنند؛ کلینتون گفت: آنچه ضرورت دارد که ما عملی کنیم، به حداکثر رساندن جذابیت های برقراری صلح و به حداقل رساندن خطرات آن است؛ ما این کار را می توانیم انجام دهیم.

این اظهارات کلینتون در شرایطی مطرح شده اند که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه هفته جاری ضمن تاکید بر حرکتی بزرگ تر در راستای حل و فصل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین، خواستار تقویت حمایت مالی جامعه بین المللی از تشکیلات خودگردان فسلطین شد و هشدار داد که ناکامی در این عرصه،‌ تاثیری بی ثابت کننده در کل منطقه خواهد داشت.

تاکید دبیرکل سازمان ملل به حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی مطرح شده است که این تشکیلات با بحران مالی جدی روبرو است؛ این در حالیست که وزرای اروپایی،‌ رژیم صهیونیستی را مقصر شرایط اقتصادی حاکم در غزه و کرانه باختری می‌دانند.

دبیرکل سازمان ملل بر همین اساس به اسرائیل تاکید کرده است که محدودیت های دسترسی و حرکتی را به منظور تقویت بخش خصوصی فلسطین سهولت بخشد.
کد مطلب: 8263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *