۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
دكتر كواكبيان در جلسه مردمي رسیدگی به مشکلات منطقه ۱۸ تهران :

حضور مردم در راهپيمايي ٢٢ بهمن به مفهوم رضايت از عملكرد همه مسوولان نيست

از سلسله جلسات عمومي و مردمي مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، در مسجد جامع محله «شادآباد» منطقه ۱۸ تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌برگزار شد.
حضور مردم در راهپيمايي ٢٢ بهمن به مفهوم رضايت از عملكرد همه مسوولان نيست
از سلسله جلسات عمومي و مردمي مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ و با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، در مسجد جامع محله «شادآباد» منطقه ۱۸ تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۱۸ تهران پرداختند.
آذری رییس اداره برق منطقه ۱۸ گفت:‌ تعامل اداره برق در منطقه ۱۸ با شهرداری تهران بسیار قوی است و از این بابت از شهرداری تشکر می‌کنیم. قصد داریم در سال آینده شبکه‌های سیمی ‌و تیرهای چوبی را جمع‌آوری کرده و شبکه برق منطقه را در صورت وجود اعتبار لازم نوسازی کنیم.
صفری مدیرعامل آب وفاضلاب منطقه ۵ ناحیه ۳ نیز طی سخنانی گفت: شهر تهران از ۵ سد بزرگ تهران و استان‌های مجاور شامل سد کرج، لار و لتیان در استان تهران، سد ماهرو در حریم استان سمنان و سد طالقان در استان البرز برای تامین آب استفاده می‌کند. علاوه بر این ۶۰۰ چاه در سطح شهر نیز ۲۴ ساعته تحت برداشت هستند.
وی افزود: بنابراین مصرف آب تهران سربار استان‌های دیگر نیز شده و برداشت بی‌رویه از منابع زنگ خطری است که باید جدی بگیریم و نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام کنیم.
 
همچنین محمدحسین بازگیر مديركل اداره محیط‌زیست شهر تهران گفت: آلودگی صوتی علاوه بر آلودگی هوا و آلودگی آب از مشکلاتی است که متاسفانه در سنجش‌های ما از منطقه ۱۸ دیده می‌شود. برخی از منابع تولیدکننده آلودگی نقطه‌ای هستند و از مردم عزیز و شورایاران محترم درخواست می‌کنیم در پایش و شناسایی منابع نقطه‌ای آلودگی به سازمان محیط زیست کمک کنند.
وی افزود:‌ با توجه به اینکه منطقه ۱۸ کریدور جابجایی تهران کرج است علاوه بر آلودگی‌های نقطه ای دارای منابع متعدد آلودگی متحرک است که جلوگیری از ایجاد آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده نیاز به همت مسئولین دارد.
وی گفت: شماره ۱۵۴۰ شبانه‌روز در خدمت مردم است و دعوت می‌کنیم گزارش‌های محیط زیستی را از این طریق به دست ما برسانید.
در ادامه فیاض شهردار منطقه ۱۸ گفت: بزرگترین مشکلی که برای منطقه ارزیابی نمودیم بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی است که اولویت اول را به آن اختصاص دادیم و طی جلسات و پیگیری‌های مداوم این بزرگراه سومین اولویت در بزرگراه‌های تهران قرار گرفت.
وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه ۱۸ بالای ۱۸ متر است که سرانه بالایی است. بزرگترین پارک تهران، پارک قائم در منطقه ۱۸ قرار دارد، اولین پارک تخصصی بانوان نیز در منطقه ۱۸ قرار دارد، البته بخشی از بار کمبود فضای سبز تهران بر دوش منطقه ۱۸ قرار گرفته که نیازمند اصلاح است.
در ادامه دکتر فرهادی فرماندار تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه ۱۸ گفت:‌ از مردمی‌که حرکت تماشایی را در ۲۲بهمن خلق کردند باید تشکر کرد. مردمی‌که با وجود همه مشکلات با حضور حماسی خود دشمنان اسلام را نا امید کردند ، هیمنه استکبار را در هم کوبیدند و یک بار دیگر در چهلمین سالگرد انقلاب در صحنه حضور یافتند. پاداش این حضور همین عزت و آزادی و استقلال است که امروز مردم ایران از برکت خون شهدا و حضور مردم به دست آوردند.
فرهادی با اشاره به خدمات انجام شده پس از انقلاب گفت: در تولیدات کشاورزی از ۲۰ میلیون تن قبل از انقلاب به ۱۲۴ میلیون تن تولید رسیده که بخش عمده آن مصرف شده و بخشی از آن نیز صادر می‌شود. در بخش برق پیش از انقلاب ۶تا۷ هزار مگاوات برق داشتیم که امروزه بیش از ۶۶هزارمگاوات برق توسط متخصصین داخلی تولید شده و ظرفیت مصرف آن نیز در کشور وجود دارد. گسترش صنعت، گسترش کشاورزی، راه‌ها و جاده‌های احداث شده از جمله خدمات انجام شده پس از انقلاب اسلامی‌است. همه این خدمات با وجود تحریم‌های گسترده، محاصره‌های اقتصادی و هشت سال جنگ تحمیلی در شرایطی که ۵۱ کشور به طور مستقیم به صدام کمک می‌کردند، انجام گرفته است.
وی افزود: سال آینده دو کار بزرگ محور عملکرد دولت است، بافت‌های فرسوده، که کار ۲۰ نقطه از تهران در سال ۹۷ آغاز خواهد شد و پروژه عظیمی‌خواهد بود. در بحث آلودگی هوا، تمام خودروهای فرسوده در طی ۳ سال باید نوسازی شوند. صاحبان کامیون‌ها ۵۰ درصد مبلغ کامیون را در اقساط بلندمدت پرداخت کرده و نیمی ‌از هزینه توسط وزرات نفت پرداخت می‌شود.
فرماندار تهران با اشاره به مشکلات منطقه ۱۸ خاطرنشان کرد:‌ دو اقدام بزرگ در این منطقه صورت گرفته است. اول تعطیلی معدن ۴۰۰هکتاری شن و ماسه و خط آهن تهران تبریز و تونلی که موجب شد آسایش مردم درخطر نباشد.
داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: برای اولین بار در تهران چنین جلساتی به همت دکتر کواکبیان و همکاری فرماندار تهران شکل گرفته و حضور مسئولین و نمایندگان مردم در مناطق مختلف تهران برای شنیدن مشکلات مردم از نزدیک ارزشمند است.
وی افزود: ما نمایندگان از روز ورود به مجلس شورای اسلامی‌به اعتبار سوگندی که یاد کردیم برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنیم. در جلساتی که بین نمایندگان و مسئولین برگزار می‌شود از مسائل و مشکلات مردم می‌پرسیم و پیگیر حل مشکلات هستیم.
محمدی خاطرنشان کرد: ارزش این جلسات شنیدن مشکلات از زبان خود مردم و چهره به چهره است. منطقه ۱۸ با مردم انقلابی و غیور دارای مشکلات فراوانی است؛ با کمک این جلسات و آگاهی از مشکلات مردم منطقه قطعا تلاش خواهیم کرد در حوزه‌های مختلف به رفع این مشکلات بپردازیم.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی سخنانی گفت: این جلسه در مسجد جامع محله شادآباد برگزار شده اما متعلق به هر ۱۸ محله منطقه ۱۸ است. جلسه پیگیری مشکلات پس از این جلسه و در فرمانداری تهران برگزار می‌شود و پیگیری مشکلات مطرح شده تا حل آن‌ها توسط فرمانداری تهران و با نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌و اعضای شورای شهر تهران انجام می‌شود.
وی افزود: این سلسله جلسات برای حل مشکلات مردم مناطق ۲۲گانه تهران است و هرگز رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: فریاد کشیدن مردم سر مسئولین بهتر از فراهم شدن زمینه سوء استفاده دشمنان و بیگانگان است. حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن نشانه حمایت مردم از انقلاب و اصل نظام است، اما به معنای رضایت از عملکرد مسئولین نیست. مردم در صحنه حضور می‌یابند و با حضور خود انتظار کارآمدی از مسئولین را بیان می‌کنند.
دکتر کواکبیان با اشاره به مشکلات عمده منطقه ۱۸افزود: از فرماندار محترم تهران درخواست می‌کنیم دو ناحیه شهر قدس و اسلامشهر- که جزو منطقه ۱۸ محسوب می‌شوند اما در تقسیمات استانی به شهر تهران تعلق ندارند- را پس بگیرد؛ اینکه دو ناحیه یک منطقه خارج از محدوده شهر باشد درست نیست.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: مشکلاتی مانند محل دپوی زباله و بازار آهن شادآباد به دلیل وسعت مقیاس و ارتباط آن با کل امور پایتخت از جمله مسائلی است که باید در شورای ساماندهی امور پایتخت مطرح شود که با حضور رئیس جمهور یا معاون اول ایشان، جمعی از وزرا و شهردار تهران برگزار می‌شود، مطرح گردد.
 
کد مطلب: 82672
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *