۰
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۲

مشکل جوانان از نگاه معاون ساماندهی امور جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت توجه به هویت و تقویت هویت در جوانان تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان در نشست بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل، حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: حدود یک سوم از جمعیت جوان کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که باید به سربازی بروند، بنابراین سربازی دوره مهمی از زندگی جوانان است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
وی اضافه کرد: اگر از من بپرسند که مشکل اصلی جوانان کشور چیست؟ من نمی‌گویم که مسکن و اشتغال است بلکه مشکل اصلی جوانان ما «هویت» است و بررسی‌های ما نیز می‌گوید که هویت مسئله مهمی است. اینکه سردار گفتند فرد باید پس از سربازی با جنم بیرون بیاید که ما به آن می‌گوییم هویت. این چیزی است که باید جوانان ما در دوره سربازی به دست بیاورند.
 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دوره‌های مهارتی سربازان اظهار کرد: ما کمی دیر وارد دوره‌های مهارت آموزی سربازان شدیم اما محکم پای کار آمدیم و باید در این بخش تسهیلاتی در طول سربازی و پس از آن به جوانان ارائه دهیم.
تندگویان اضافه کرد: وقتی صحبت از سرباز مهارت می‌شود، یعنی باید نیروهایی تربیت کنیم که نقطه‌های اجتماعی ما شوند. متاسفانه یکی از آفت‌ها در حوزه جوانان مدرک گرایی است و جوانانی که مدارج دانشگاهی دارند اشتغال ندارند، در حالیکه اگر اینها مهارت کسب می‌کردند الان جایگاه بهتری داشتند.
وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: در طرح سرباز مهارت باید به این تشکل‌ها نیز توجه کرد و از ظرفیت‌ها و مهارت‌های آنان استفاده کنیم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت داشتن مهارت افزود: در حال حاضر در شهرها و روستاهای ما به مهارت‌های مختلفی نیاز است که ممکن است آکادمیک نباشد. خب باید این مهارت‌ها در پادگان‌ها یا از طریق تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد آموزش داده شود.
در اغتشاشات اخیر حتی یک نفر از جوانان فعال در تشکل‌ها دستگیر نشد
تندگویان در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات و وقایع رخ داده در کشور اظهار کرد: ما 2000 تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان داریم که در حوزه‌های مختلف با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند. من بررسی کردم و متوجه شدم که از میان جوانان فعال در این تشکل‌ها حتی یک نفر در اغتشاشاتی که در کشور رخ داد دستگیر نشد. این نشان می‌دهد که اگر ما به جوانان جایگاه و موقعیت اجتماعی دهیم و جوان این جایگاه را پیدا کند هویتش را پیدا کرده و دیگر به سمت اغتشاش نمی‌رود. در حالی که در میان دستگیر شدگان از اقشار مختلف از جمله دانشجو و دانش آموز و ... وجود داشت.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دوره سربازی دورانی است که هر جوانی باید آن را بگذراند، گفت: یکی از رسالت‌های ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که اتفاقا از ظرفیت سربازی نیز در این زمینه می‌توان استفاده کرد. اگر نیروهای مسلح ما جوانان با اخلاقی را به جامعه تحویل دهند قطعا آمار دعواها، نزاع‌ها و اختلافات خانوادگی و ... نیز می‌تواند کم شود. در موضوع خانواده یکی از بحث‌های ما خشونت است. خب اگر در دوران سربازی مهارت کنترل خشم به سربازان آموزش داده شود تاثیرگذار است.
وی همچنین با اشاره به حذف شدن برخی امریه‌ها در حوزه ورزشی گفت: امیدواریم که با یک سری تمهیدات در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود و این امریه‌ها دوباره برقرار شوند.
 
کد مطلب: 82758
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *