۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

همه را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یک پایه مهم و دقیق مفهوم اقتصاد مقاومتی خود اتکایی و خودکفایی داخلی است که باید با همت و تلاش به آن رسید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یک پایه مهم و دقیق مفهوم اقتصاد مقاومتی خود اتکایی و خودکفایی داخلی است که باید با همت و تلاش به آن رسید.
مصطفی کواکبیان در مراسم افتتاحیه فروشگاه پوشاک ایرانی (کنز) که با حضور رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه پوشاک تهران برگزار شد، اظهار کرد: مزیت‌های قابل توجهی را برای تولید برتر و با کیفیت با نام و برند ایرانی در کشور داریم به گونه‌ای که نیازی به واردات نیست و در بخش پوشاک این توانایی دوچندان است. باید به معنای واقعی از تولیدات داخلی حمایت کنیم و در گام نخست باید واردات بی‌رویه و غیرضروری را متوقف کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: دولت باید حمایت‌های لازم را از کسبه و تولیدکنندگان به عمل آورد و مشوق‌هایی مانند تخفیف‌های بیمه و معافیت‌های مالیاتی را درخصوص تولیدکنندگان و برندهای داخلی نظر بگیرد. از دیگر اقداماتی که انجام آن ضروری است فراهم آوردن زیرساخت‌های تولید است که زمینه اشتغال پایدار را فراهم خواهد کرد و این مزیت بسیار مهمی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود. کواکبیان با بیان اینکه افتتاح این نوع فروشگاه‌ها با هدف فروش کالای ایرانی بارقه امید را در دل تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد کرد، افزود: باید از این دست فروشگاه‌ها بیشتر داشته باشیم و به دنبال واردات و خرید کالاهای خارجی نباشیم و برای خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کنیم تا به خوداتکایی برسیم. وی در بخش دیگری از این آیین تصریح کرد: همانند کشور هند که تلاش کرد و مردم کشورش را ترغیب به خرید کالای داخلی کرد و اکنون می‌بینیم که موفق بوده است ما نیز باید تلاش کنیم تا کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببریم و قطعا مردم با فرهنگ ایران نیز در حمایت از تولید ایرانی حمایت خواهند کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف ما این است که در مجلس قطعا هر مصوبه‌ای که در نظر می‌گیربم منافع تولیدکنندگان داخلی مدنظر باشد و دولت و مجلس باید عزم جدی برای فراهم کردن زیرساخت‌های تولید داشته باشند. کواکبیان در پاسخ به اینکه در حال حاضر مساله بودجه در مجلس مطرح است برای حمایت از تولیدکنندگان چه قدم‌هایی برداشته شده، گفت: برخی موارد در قانون و برخی موارد در اجرا عملیاتی می‌شود ما نیز در قانون و مصوبات سعی کرده‌ایم تولید داخلی را مد نظر قرار دهیم و سازمان صنعت معدن و تجارت حتما باید برای مقوله حمایت از تولید داخلی بودجه‌ای را در نظر بگیرد و مجلس نیز حمایت خواهد کرد.
کد مطلب: 82792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *