کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبير کل حزب مردم سالاري:

مسئوليت پارلمان اصلاحات به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مربوط است؛ نه شورای سیاستگذاری

2 اسفند 1396 ساعت 20:15

مصطفي کواکبيان طرح پارلمان اصلاحات را تنها راه پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات خواند.


 
مصطفي کواکبيان طرح پارلمان اصلاحات را تنها راه پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات خواند.
دبيرکل حزب مردم سالاري در گفت و گو با خبرگزاري خانه ملت در رابطه با ارتباط طرح پارلمان اصلاحات با شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اظهار کرد: پارلمان اصلاحات هيچ ربطي به شوراي سياست‌گذاري ندارد. پارلمان اصلاحات مسئوليتش بر عهده شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌افزود: براساس اين طرح با محوريت احزاب  از سراسر کشور اعضا انتخاب مي‌شوند  و حدود 4000 نفر عضو اين پارلمان مي‌شوند. رييس فراکسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس در رابطه با اهداف تشکيل پارلمان اصلاحات گفت: افراد در اين پارلمان اولا سياست‌هاي راهبردي اصلاح طلبان سراسر کشور را در مسائل مختلف مشخص کنند ثانيا در انتخابات به اصلاح طلبان کمک کنند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌خاطرنشان‌کرد: پارلمان اصلاحات دو وظيفه اصلي دارد اول اين که رييس‌جمهور به عنوان نامزد نهايي اصلاح‌طلبان را مشخص کنند و دوم  اين که يک شورايي را انتخاب بکنند که بتواند، کانديداي مجلس، کانديداي خبرگان و هم کانديداي شوراي شهر و روستا را مشخص کند.
دبيرکل حزب مردم سالاري درباره راهکار اجرايي اين طرح گفت:  از هر حزب اصلاح‌طلب حداقل 30 نفر و حداکثر 150 نفر بر اساس يک شاخص‌هاي مشخص که احزاب براساس آن رتبه‌بندي مي‌شوند، انتخاب مي‌شوند.  کواکبيان با تاکيد بر  اين که اين طرح کاملا دموکراتيک و ملي است اظهار کرد:  طرح پارلمان اصلاحات حزب پايه است. يعني اشخاص اصلاح طلب هم بايد بروند در کانال احزاب اصلاح طلب، تا بتوانند عضو پارلمان شوند. پارلمان اصلاحات روش مناسبي  براي جا انداختن احزاب در کشور است. عضو هيات رييسه فراکسيون اميد درباره مدت زمان پارلمان اصلاحات گفت: عضويت در اين پارلمان چهار ساله است و در ابتدا يک دبيرخانه و هيات رييسه موقت خواهد داشت و از اهداف اين پارلمان است که  گردش نخبگان در آن شکل بگيرد.
کواکبيان در پاسخ به اين سوال که چه زماني اين طرح اجرايي مي‌شود اظهار کرد: ما پيشنهاد کرديم که از خرداد 97 اين پارلمان آغاز به کار کند . در حال حاضر  اين طرح در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات تصويب شده  و براي بحث درباره جزييات آن ،  به کميسيون سياسي ارجاع شده است.
رييس فراکسيون ديپلماسي و منافع ملي تاکيدکرد:  اگر بخواهيم يک حرکت جدي در بين اصلاح‌طلبان داشته باشيم تا آنها از حالت رخوت و خمودگي در بيايند و با شور و نشاط و احساس تعيين سرنوشت خود براي انتخابات بعدي را داشته باشند، تنها راه پارلمان اصلاحات است. وي افزود: اميدواريم همه کمک بکند و اين طرح به سرانجام برسد و اين احساسي که در سراسر کشور مبني بر عدم مشارکت حس مي‌شود تبديل به شور و نشاط شود.
کواکبيان خاطرنشان کرد: ما اين طرح را  به آقاي خاتمي‌هم ارائه داديم. ايشان گفتند تعداد احزاب زيادتر است و اشخاص هم بتوانند بيايند. که ما گفتيم اشخاص از طريق احزاب بيايند. لذا منافاتي ندارد. بحث ما اين است که بالاخره اين کشور روزي بايد به سمت احزاب برود و حزب محور بحث‌ها باشد .ما اصولا ياد گرفتيم در جامعه مدني و مردم سالاري حزب بايد همه کاره باشد.  دبيرکل حزب مردم‌سالاري در رابطه با ادامه کار شوراي سياست‌گذاري اصلاح طلبان در صورت اجرايي شدن طرح پارلمان اصلاحات گفت: ما کاري به بحث شوراي سياست‌گذاري و فراکسيون اميد نداريم. آن‌ها هم بايد در قالب پارلمان اصلاحات بيايند. وي تاکيد کرد: تنها راه پيروزي ما در انتخابات بعدي اين است که 4000 نفر از سراسر کشور بيايند و کساني که ميخواهند کانديدا بشوند را معرفي کنند.
وي ادامه داد: پارلمان اصلاحات يک شوراي 31 نفر انتحاب مي‌کند و آن شورا تصميم مي‌گيرد که کانديداي اصلاح طلب در سراسر کشور چه کساني باشند. کواکبيان در پايان خاطرنشان‌کرد: مي‌خواهيم ليستي که در سراسر کشور مي‌دهيم همه وابستگان به احزاب باشند. و اينطور نباشد که با ما عکس سلفي بگيرند و زنبيل يادگاري در جاي ديگر بگذارند و هر روز بچرخند اما اگر وابسته به يک حزب باشند آن‌ها را در جريان قرار دهيم و آن حزب را مسوول بشناسيم.
 


کد مطلب: 82821

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82821/مسئوليت-پارلمان-اصلاحات-شوراي-هماهنگي-جبهه-مربوط-نه-شورای-سیاستگذاری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir