۰
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۹

«جواد عزتی» جایزه گرفت

مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با معرفی برگزیدگان این بخش در باشگاه نفت شهر آبادان برگزار شد.
مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با معرفی برگزیدگان این بخش در باشگاه نفت شهر آبادان برگزار شد.
به گزارش مهر، در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمدرضا شهیدی فر بر عهده دارد، ادای احترامی به شهدای دفاع مقدس، سینما رکس آبادان و شهدای مدافع حرم شد.
سپس مهدی قربانپور مدیر بخش تجلی اراده ملی به صحنه آمد و بیان کرد: خوشحالم که امروز به واسطه تلاش سازمان منطقه آزاد اروند و مردم آبادان شاهد برگزاری مراسم تجلی اراده ملی هستیم. امیدوارم سال آینده شاهد اتفاقات مهمتری در سینما باشیم. تشکر ویژه ای از همه دوستان برگزار کننده این اتفاق دارم. امیدوارم سال آینده شرایطی فراهم شود که این بخش در آبادان ماندگار باشد.
در ادامه اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این ایام نزدیک به تولد حضرت زهرا (س) و عید نوروز را تبریک می گویم. جشن های جشنواره فجر یادآور هنرنمایی هنرمندان مردم ایران است. این اختتامیه که در آبادان برگزار می شود برای ما موجب افتخار است، اکثر شما با آبادان و خرمشهر به واسطه رفت و آمد در گذشته آشنا هستید از همین رو مصیبت جنگ بسیار زشت بود و اثرات مخرب داشت به ویژه در نسل های بعدی که آواره و در به در می شوند. مردم آبادان و خرمشهر این موضوع را تجربه کرده‌اند.
علل مختلفی بعد از جنگ باعث شد موجبات توسعه اقتصادی پیش نیاید، متاسفانه ما در دوران بازسازی نتوانستیم این شهرها را به شکل گذشته اقتصادی و اجتماعی خود دربیاوریم. همه زمینه های توسعه در اینجا بعد از جنگ محدود شده بود. ما نتوانستیم بازسازی اقتصادی را انجام دهیم زیرا بخش خصوصی را نتوانستیم به این بخش بیاوریم. این بخش خصوصی و مردم هستند که می توانند توسعه را ایجاد کنند
وی اظهار کرد: بیشتر جوانان اینجا متولد این شهر نیستند بلکه در جاهایی زاده شده اند که در زمان جنگ پدر و مادرشان مهاجرت کرده اند. اینکه چرا این شهرها به خوبی بازسازی نشده‌اند نتیجه عملکرد دولت ها نیست. علل مختلفی بعد از جنگ باعث شد موجبات توسعه اقتصادی پیش نیاید، متاسفانه ما در دوران بازسازی نتوانستیم این شهرها را به شکل گذشته اقتصادی و اجتماعی خود دربیاوریم. همه زمینه های توسعه در اینجا بعد از جنگ محدود شده بود. ما نتوانستیم بازسازی اقتصادی را انجام دهیم زیرا بخش خصوصی را نتوانستیم به این بخش بیاوریم. این بخش خصوصی و مردم هستند که می توانند توسعه را ایجاد کنند.
زمانی یادآور شد: مردم آبادان و خرمشهر بر خلاف مردم جاهای دیگر که به فعالیت بخش خصوصی متکی هستند به فرهنگ حقوق بگیری متکی هستند، بنابراین کسب و کار به معنای تولید بخش خصوصی رواج نداشته است، این پایه و اساس مشکل ما در اینجا است بنابراین برای توسعه باید فرهنگسازی کنیم. بازسازی با بازسازی فرهنگی ایجاد می شود پس باید چاره ای پیدا کرد برای مثال همین جشنواره ها به ما برای بالا بردن این فرهنگ کمک می کند. هنر می تواند اقتصادی هم باشد از همین رو می توان در آن سرمایه گذاری کرد تا شغل ایجاد کند. یکی از وظایف ما به عنوان منطقه آزاد ایجاد تمهیداتی به همین منظور است.
در ادامه برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی اعلام شد.
جایزه مرکز ملی فرش ایران به طراحان صحنه تعلق گرفت که آدین ظریف برای فیلم «دارکوب» این جایزه را دریافت کرد.
جایزه دوم به اصغر نژادایمانی برای فیلم «مصادره» اهدا شد.
جایزه سوم به کیوان مقدم برای فیلم «جاده قدیم» تعلق گرفت.
جایزه چهارم به محمدرضا شجاعی برای فیلم «شعله ور» رسید.
جوایز سازمان مدیریت منابع آب ایران:
این سازمان ضمن سپاس از عوامل فیلم «تنگه ابوقریب» و به پاس رشادت های گردان عمار و شهید غلامرضا صالحی، تندیس خود را به جواد عزتی برای «تنگه ابوقریب» اهدا کرد.
جایزه دوم به حمیدرضا آذرنگ برای «تنگه ابوقریب» تعلق گرفت.
جایزه سوم به ساعد سهیلی برای فیلم «ماهورا» رسید.
چهارمین جایزه به بهرام توکلی کارگردان «تنگه ابوقریب» رسید.
جوایز بیمه ایران:
جایزه ویژه این شرکت به خاطر پرداخت هنرمندانه به فاجعه پلاسکو به فیلم به مصطفی کیایی کارگردان «چهارراه استانبول» رسید.
جایزه دوم به خاطر نمایش رشادت های هشت سال دفاع مقدس به سعید ملکان تهیه کننده «تنگه ابوقریب» اهدا شد.
جایزه سوم به خاطر تجلیل از نقش همه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس به محمدعلی باشه آهنگر کارگردان «سرو زیر آب» تعلق گرفت.
جایزه اخلاق پزشکی:
دیپلم افتخار این بخش به جواد عزتی برای ایفای نقش امدادگر در فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا شد.
دیپلم افتخار دیگر به بهرام توکلی برای فیلم «تنگه ابوقریب» تعلق گرفت.
جایزه انجمن مدیران تولید:
جایزه بهترین مدیر تولید به محمدرضا منصوری برای «تنگه ابوقریب» اهدا شد.
جایزه شهید و امور ایثارگران:
جایزه اول به مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند رسید.
جایزه دوم به فیلم «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا تعلق گرفت.
سومین جایزه به فیلم «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد اهدا شد.
عوامل «ماهورا» این جایزه را به روح حمید آخوندی اهدا کردند که در حین ساخت فیلم درگذشت.
تندیس دبیرخانه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز به حمیدرضا زرگرنژاد کارگردان فیلم «ماهورا» اهدا شد.
داریوش ارجمند بازیگر این فیلم هم بیان کرد: خوشحالم که بخشی از زحمات ساعد سهیلی در این بخش دیده شد و خوشحالم که بنیاد شهید بر خلاف بقیه این فیلم را دید.
جایزه منطقه آزاد اروند:
دیپلم افتخار به «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله اهدا شد.
جایزه دوم به احمدرضا معتمدی برای فیلم «سوتفاهم» تعلق گرفت.
جایزه سوم به روح الله حجازی برای فیلم «اتاق تاریک» رسید.
وی پس از کسب جایزه اش گفت: بعد از «در میان ابرها» چهار فیلم ساختم، اینجا جای گله نیست اما نکته ای باید بگویم. برای مثال گفتند ساعد سهیلی سه فیلم مشابه بازی کرده است که به نظرم حرف خوبی نیست. جشنواره تمام شد اما هوای چنین فیلم هایی را در اکران داشته باشید. کاری کنید که این فیلم ها دیده شود چون دردهای مردم را بازگو می کند.
جایزه چهارم به داریوش ارجمند برای فیلم «ماهورا» رسید.
وی پس از کسب جایزه اش بیان کرد: من سال ها است این گردنه را پشت سر گذاشته ام و فکر می کنم دوران جوان ها است و دوست دارم از ساعد یاد کنم. بگذارید جوانان بیایند. تخصص من تشخیص بازیگری است و به نظرم ساعد یکی از بهترین ها است. آن کسانی که به طور مداوم جایزه می گیرند ادای بازیگری را در می آورند البته من نمی گویم کار آنها بد است ولی آینده برای جوانان است. من شاهد بودم که ساعد چگونه نقش سمور را در «ماهورا» ایفا کرد. نکته دیگر این است که یکی از زیباترین موسیقی هایی که شنیده ام موسیقی ستار اورکی روی این فیلم است.
پنجمین جایزه این بخش هم به علی قایم مقامی برای فیلم «جشن دلتنگی» تعلق گرفت.
جوایز سازمان سینمایی:
جایزه اول به مصطفی رزاق کریمی برای ساخت مستند «بانو قدس ایران» رسید.
جایزه دوم و سوم به حامد جعفری تهیه کننده و هادی محمدیان کارگردان انیمیشن «فیلشاه» اهدا شد.
چهارمین جایزه به مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند تعلق گرفت.
در پایان پویا حاتمی از هنرمندان آبادانی به اجرای یک قطعه موسیقی پرداخت.
کد مطلب: 82844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *