۰
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶

بایکوت مشکوک کنش‌های سیاسی جلیلی

سعید جلیلی از جمله اصولگریانی است که خیز ریاست‌جمهوری برداشته اما کارش از دیگران سخت‌تر است. او برای ورود به عرصه انتخابات با چالش‌های بسیاری مواجه است و مخالفان بسیاری در درون جریان اصولگرایی دارد.
سعید جلیلی از جمله اصولگریانی است که خیز ریاست‌جمهوری برداشته اما کارش از دیگران سخت‌تر است. او برای ورود به عرصه انتخابات با چالش‌های بسیاری مواجه است و مخالفان بسیاری در درون جریان اصولگرایی دارد.
 
نامه‌نیوز نوشت: سعید جلیلی از جمله اصولگریانی است که خیز ریاست‌جمهوری برداشته اما کارش از دیگران سخت‌تر است. او برای ورود به عرصه انتخابات با چالش‌های بسیاری مواجه است و مخالفان بسیاری در درون جریان اصولگرایی دارد.
سعید جلیلی این روزها شاید بیشتر از سایر چهره های اصولگرا رسانه ای شده است. مثلا ترک موتور نشسته و از مناطق زلزله زده بازدید می کند از این سخنرانی به آن سخنرانی می رود و در مورد مسایل مهم موضع می گیرد.
رویکرد جلیلی بعد از پیروزی روحانی سبب شد که او فاصله بیشتری با اصولگرایان داشته باشد. جلیلی دولت در سایه را تشکیل داد اما در عین حال سعی داشت که چهره یک اصولگرای مخالف دولت و البته متفاوت با دیگران را از خود به نمایش گذارد. او گفته بود: « امروز اگر به هر علت مسووليتي نداريم قرار نيست در نقش اپوزيسيون نظام حاضر شويم، انقلابي‌گري به معناي كمك كردن براي رفع مشكلات كشور در هر دوره از جمله زماني است كه مسووليت اداره كشور بر عهده ما نيست ». این رویه سبب شد که شکافی میان جلیلی و مخالفان اصولگرای دولت ایجاد شود. در نتیجه همین شکاف بود که ایده دولت در سایه مورد بی مهری جریان اصولگرا قرار گرفت.
برخی از تحلیلگران اصولگرا بر این باورند که اصولگرایان حامی جلیلی از او عبور کرده اند و یا به چهره های با تجربه برای حضور بهتر در انتخابات فکر می کنند یا به دنبال چهره های جدیدی همچون پرویز فتاح می گردند.
سعید جلیلی به فرض برآمدن از پس این همه مشکل و راضی کردن اصولگرایان وارد عرصه انتخابات شده و با مشکل بزرگتری مواجه می شود. جلب رای مردم کار ساده ای نیست. به خصوص اینکه جلیلی یادآور طولانی شدن مذاکرات هسته ای و البته کورتر شدن گره آن است. جامعه با وجود همه تهدیدها و مشکل تراشی های ترامپ و امریکا در مسیر اجرای برجام از به ثمر رسیدن سال ها مذاکره خوشحال است و امید دارد که ثمرات آن هر روز ملموس تر شود.
حالا باید منتظر ماند و دید تعریف دقیق سعید جلیلی از سیاست در روزگار جدید ما چیست ؟ به نظر او از نقطه صفر دوباره شروع کرده است باید نسبت های جدیدی میان خود و نیروهای سیایس تعریف کند و خودش را از همیشه به اصولگرایان نزدیک تر سازد.
 
کد مطلب: 82906
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *