۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷

ایران مدیون شهید حججی‌ها و حدادیان‌هاست

جلیلی می‌گوید: امروز شهدای دهه هفتاد ما با خون خودشان امنیت و اقتدار کشور را تامین و مظلومانه خشونت را از شهرها و مرزهای کشور دور کرده‌اند.
جلیلی می‌گوید: امروز شهدای دهه هفتاد ما با خون خودشان امنیت و اقتدار کشور را تامین و مظلومانه خشونت را از شهرها و مرزهای کشور دور کرده‌اند.
به گزارش فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته (شنبه) با خانواده شهید محمدحسین حدادیان دیدار کرد.
در ادامه روایتی از این دیدار آمده است:
از همان لحظه ای که عکس و خبر شهادتش منتشر شد، «مظلومیت» اش به چشم آمد، شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از هیات به منطقه پاسداران می رود تا با اراذل و اوباشی که امنیت مردم را سلب کرده بودند مقابله کند، حتی در اخبار آمده بود که قبل از شهادتش وقتی می بیند اخلال گران کپسول گاز را میان آتش انداختند تا منفجر کنند، به دل آتش می زند و قبل از انفجار کپسول آن را به گوشه ای می اندازد و فقط خدا می داند با همین کارش جان چند نفر دیگر را نجات داد.
از «شهید محمد حسین حدادیان» سخن می گوییم، متولد دهه 70 در تهران، حالا دیگر یک هفته‌ای می‌شود که در بین ما نیست و خانواده‌اش داغدار هستند.
همان ابتدا جلیلی از خانواده شهید به خاطر عدم حضور در مراسم تشییع محمدحسین عذرخواهی کرد و گفت به علت سفر مشهد توفیق حضور در این مراسم را نداشتم، وگرنه وظیفه خود می دانستم که درمراسم تشییع این شهید باشم.
در ادامه پدر شهید که خود از مسئولین هیات رزمندگان اسلام است سخنانش را آغاز می‌کند و همان ابتدا همه را غافلگیر می کند. پدر شهید توضیح می دهد که مادر محمد حسین قبلا همسر یک شهید بوده و حالا نیز چند روزی است که یک مادر شهید است؛ جلیلی می گوید شما خانواده «نور» هستید و نفس کشیدن در چنین محیطی باعث تربیت این شهید عزیز شده است.
پدر شهید سخنانش را ادامه می دهد و روایتی جانسوز از نحوه شهادت فرزندش بیان می‌کند و می‌گوید سراسر صورت محمد حسین را با تیر اسلحه شکاری سوراخ کرده بودند، حتی گردن و سینه شهید نیز پر از تیر بوده، سر او را از پشت شکافته بودند و چنان ضرباتی به چشم چپش زده بودند که انگار «تخلیه» شده بود. در نهایت هم وقتی شهید نیمه جان به زمین می افتد با ماشین از روی او عبور می کنند.
پدر محمد حسین از مدیریت مبارزه با آشوبگران توسط برخی مسئولین ناراحت است اما با همه این مصیبت ها خم به ابرو نمی‌آورد و با طمانینه می‌گوید داغ از دست دادن فرزند سخت است اما خوشحالیم که محمد حسین در راه اسلام فدا شد. از شهادت محمد حسین راضی هستیم چون کسانی که چشم دیدن نظام و ولایت و اسلام را ندارند حالا می‌بینند که حتی اگر عزیزترین های ما نیز در این راه فدا شوند ما به آن افتخار می کنیم.
در ادامه جلیلی سخن پدر شهید را اینطور تکمیل می کند: دشمن همین چیزها را نمی تواند بفهمد و محاسبه کند! 40 سال است تمام قدرتشان را جمع کرده اند تا این نظام و اسلام را زمین بزند ولی نمی توانند بفهمند چرا یک پدر و مادر همه چیزشان را با افتخار در این مسیر تقدیم می کنند.
وی گریزی هم به دیدار چندماه قبلش با خانواده شهید حججی می زند و میگوید: همان روزهای اولی هم که خبر شهادت شهید حججی آمد، وقتی به منزل پدرشان رفتم همین روحیه شما را داشتند! چند سال قبل نیز از خانواده شهید احمدی روشن همین روحیه را دیدم، پدران و مادرانی که عزیزترین فرزندشان را از دست دادند اما با صلابت به ایستادگی در این مسیر افتخار می کنند، دشمن از محاسبه چنین پدیده ای درمانده است.
جلیلی ادامه می‌دهد که بدون تعارف معتقد است «محمد حسین» از شهدای ماندگار خواهد بود، چون مردم فهمیده‌اند که امنیت شان را مدیون «حججی ها» و «حدادیان ها» هستند و امروز مردم تهران به عینه برایشان اثبات شده چه کسانی برایشان امنیت می‌آورند.
وی در ادامه با نام بردن دوباره از شهیدان حدادیان، حججی و احمدی روشن تاکید می کند که ظاهرا هر کدام از این سه شهید در سه جبهه جداگانه بوده اند اما حاصل عمر و شهادت هر سه آنها یکی بوده: «پیشرفت و امنیت» کشور.
جلیلی خطاب به مادر شهید می گوید: امثال محمد حسین از همان نسلی هستند که دشمن خیلی تلاش کرد تا تکثیر نشوند. اما امروز شهدای دهه هفتاد ما با خون خودشان امنیت و اقتدار کشور را تامین و مظلومانه خشونت را از شهرها و مرزهای کشور دور کرده‌اند.
جلیلی گریزی هم به رفتارهای دوگانه مدعیان مقابله با خشونت می‌زند و می‌گوید: در این چند روز دیدید کسانی که برای یک موضوع کوچک مثل پرتاب کفش حاشیه سازی می کنند و تا مدتها تیتر یک روزنامه هایشان را به آن اختصاص می دهند، هیچ مطلبی از این شهید عزیز در صفحه اول روزنامه هایشان منتشر نکردند. این شهید، شهید حقیقت اقتدار و مظلومیت است اما آنها میخواهند او را بپوشانند و سانسور کنند. البته حقیقت با این کارها پوشانده نمی‌شود.
جلیلی به فتنه 88 نیز اشاره می‌کند و می‌گوید همه به یاد داریم وقتی یک نفر به طور مشکوک در خیابان ها کشته شد همین رسانه ها و به تبع آن تمام رسانه های دنیا چه بلوایی درست کردند اما امروز همانهایی که ادعای مبارزه با خشونت دارند در برابر بدترین رفتارهای داعشی سکوت کرده اند و امروز هم مردم بهتر می‌بینند که واقعا چه کسانی مخالف خشونت اند و چه کسانی با بذل جان رفتارهای داعشی را از از ملت دور می کنند.
در ادامه پدر شهید سخنش را ادامه می دهد و با اشاره به مراسم باشکوه تشییع و ترحیم محمدحسین می گوید خیلی خوشحالم که هر کدام از شهدایی که می روند بعد از آنها هزاران جوان دیگر جا پای آنها می گذارند. امروز در مراسم ترحیم محمد حسین از نزدیک دیدم چقدر از جوانانی که خودشان را به مراسم رسانده بودند و می گفتند ما راه او را ادامه می دهیم.
اما مادر شهید نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشت. اول از همه تاکید کرد که «محمد حسین» شهید راه «ولایت» است و حاضر نیستم این تعبیر را با هر نوع حیله گری برای من عوض کنند.
مادر شهید ادامه داد: در حالی که خیلی از بزرگان کشور در فهم «ولایت مطلقه فقیه» گیر کرده اند، پسرم این بحث را خوب فهمیده بود و به آن عمل می کرد. زیارت عاشورایش ترک نمی شد، اهل نماز اول وقت بود، بسیار با ادب بود، نسبت به لقمه حرام بسیار حساس بود، نمی خواهم بگویم قدیس بود اما در شرایط امروز جامعه امثال او کم هستند.
مادر شهید می‌گوید حتی یکی از خانم هایی که حجاب کاملی هم نداشت سر مزار محمد حسین به من گفت دیشب حاجتم را از شهید شما خواستم و امروز به آن رسیدم و من فکر می کنم محمد حسین در طول زندگی اش آنقدر خوب بندگی خدا را کرد که امروز چنین مقامی به دست بیاورد.
نکته جالب دیگری نیز که مادر شهید می گوید این است که محمد حسین در طول زندگی اش بارها چنین شهادتی را از خدا خواسته بود. مادر شهید می گوید محمد حسین قبلا به من گفته بود که همه شهدا بزرگ هستند اما بعضی شهدا طوری شهید می شوند که جریان ساز هستند، موج ایجاد میکنند و من هم می خواهم اینطور باشم.
مادر در پایان خطاب به جلیلی می گوید: سلام خاص ما را به آقا برسانید و به ایشان بگویید تا این سرزمین مادرانی دارد که به شهید و شهادت افتخار می کنند، ایشان تنها نخواهد بود.
در نهایت جلیلی خطاب به پدر و مادر محمد حسین می‌گوید خدا بی جهت از بین 80 میلیون نفر کسی را برای شهادت و رسیدن به چنین افتخاری انتخاب نمی کند. این ماجرا حاصل تربیت صحیح امثال شما و «لقمه حلال» است. امروز محمد حسین یکی از مصادیق «السلام علی اصحاب الحسین» است و خوش به حال شما که چنین آبرویی نزد خدا و ائمه پیدا کرده‌اید.
جلیلی ادامه می دهد: واقعا در برابر عظمت روحی شما انسان احساس کوچکی می کند و این آرامش که ناشی از ایمان بالای شماست باعث غبطه است. دعا کنید شرمنده شهدا و امثال محمد حسین نشویم و اندکی هم شبیه آنها باشیم.
در پایان این دیدار جلیلی همراه با پدر شهید محمد حسین حدادیان در محوطه امامزاده علی اکبر چیذر حضور یافتند و بر سر مزار شهید حدادیان، شهید احمدی روشن، شهید مسعود علیمحمدی و شهید صبوری فاتحه قرائت کردند.
کد مطلب: 83007
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *