۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۵

شرکت‌های مشمول معافیت مالیاتی

مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: امسال شرکت‌های دانش بنیان از ۲ هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی بهره‌مند شدند.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: امسال شرکت‌های دانش بنیان از ۲ هزار میلیارد ریال معافیت مالیاتی بهره‌مند شدند.
به گزارش تسنیم، میثم نریمانی با بیان این‌که براساس قانون، شرکت‌های دانش بنیان از مزایای مالیاتی بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: این معافیت‌ها به عنوان معافیت مالیاتی فروش درآمدی شرکتهای دانش بنیان محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی در شکوفایی و رشد این شرکت‌ها دارد.
وی با بیان این‌که امسال 10 هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور ارزیابی و از این تعداد سه هزار و 400 شرکت تائید صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تاًیید صلاحیت شده از قوانین حمایتی شرکت‌‌های دانش بنیان و مزایای مالی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند می‌شوند.
نریمانی با بیان این‌که امروز شاهد رونق کسب و کارهای اینترنی در کشور هستیم، عنوان کرد: بر اساس برنامه توسعه کشور شرکت‌های خلاق دیجیتال باید رشد کنند که بر این اساس تاکنون 200 شرکت دیجیتال و اینترنتی در سطح کشور ارزیابی شده‌اند.
وی با بیان این‌که مهمترین دولت، توسعه شرکت‌ها و زیست‌بوم دانش بنیان است، عنوان کرد: با توسعه این شرکت ها اساتید و دانشجویان می توانند طرح‌های کاربردی خود را در قالب شرکت‌های درآمدزایی که کسب و کار مشخصی دارند ارائه و آن را به مرحله انبوه‌سازی برسانند.
نریمانی با تاکید براین‌که در این زیر ساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است، گفت: زیر ساخت‌های تاًمین شده در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در کشور با زیر ساخت‌های تاًمین شده در سطح بین‌الملل برابری دارد، اما آموزش‌های مهارتی دانشگاهی به سبب مشکلات فضای کسب و کار و به روز نبودن ساختار تاًمین مالی نمی‌تواند به بدنه صنعت متصل شود و این مسئله به عنوان یک ضعف مطرح است که رفع آن در دستور کار قرار دارد.
وی با تاًکید براین‌که رویکرد دفتر سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش برای بر اقتصاد پویا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، جذب فناری‌های نوین و استفاده از تکنولوزی‌های روز مبتنی بر موتورهای توسعه علم و فناوری است، گفت: در تلاش هستیم که این اقتصاد پویا را وارد بدنه اقتصادی کشور کنیم.
کد مطلب: 83100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *