۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰

ماجرای افزایش قیمت بنزین چه بود؟

با اطلاع رسانی به‌موقع، بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به جلوگیری از تخلف در یکی از جایگاههای عرضه سوخت شده و تأکید کردند که مردم در هنگام پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، از واگذاری کارت به کارکنان جایگاه خودداری نمایند.
با اطلاع رسانی به‌موقع، بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به جلوگیری از تخلف در یکی از جایگاههای عرضه سوخت شده و تأکید کردند که مردم در هنگام پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، از واگذاری کارت به کارکنان جایگاه خودداری نمایند.
به گزارش تسنیم، صبح امروز خبرگزاری تسنیم پیرو تماس یکی از شهروندان، خبری را منتشر کرد که نشان می داد در اولین ساعات شروع روز جاری، در یکی از جایگاههای عرضه سوخت استان تهران، بنزین معمولی به جای قیمت مصوب 1000 تومان در هر لیتر، 1250 تومان در هر لیتر عرضه شده است.
این خبر که با تیتر "افزایش چراغ خاموش قیمت بنزین کلید خورد؟" منتشر شده بود، با انتشار رسید مشتری این جایگاه که به ازای دریافت 8 لیتر بنزین، 10 هزار تومان پرداخت کرده بود، این سوال را مطرح کرد که آیا فروش بنزین معمولی با نرخ 1250 تومان در این جایگاه، به معنای افزایش چراغ خاموش قیمت بنزین در کشور است؟
پس از اطلاع رسانی خبرگزاری تسنیم، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیگیری خود را جهت روشن شدن ابعاد ماجرا آغاز کرد و در نتیجه این پیگیری ها صحت خبر تسنیم در خصوص فروش بنزین با نرخ بالاتر در این جایگاه، برای بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی روشن شد؛ اما مسئولان تأکید کردند که هیچ گونه افزایش نرخ بنزینی مصوب نشده و در هیچ نقطه کشور چنین موضوعی اجرایی نشده است؛ لذا بررسی ها وارد فاز دوم شد که چرا با وجود عدم افزایش نرخ مصوب بنزین، فروش بنزین معمولی در این جایگاه برای حداقل یکبار (و یا شاید بیشتر) با نرخ 1250 تومان صورت گرفته است.
در بررسی های تکمیلی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با همکاری خبرنگار اقتصادی تسنیم، مشخص شد که در این مورد بخصوص، کارگر جایگاه در دریافت پول بیشتر از حد مصوب، تخلف کرده است.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را در این خصوص به خبرگزاری تسنیم ارسال کرده که مشروح این توضیحات در ادامه آمده است.
"باطلاع می رساند در روز جاری هنگام مراجعه یکی از شهروندان برای پرداخت بهای بنزین در یکی از جایگاه های تحت پوشش منطقه تهران (ناحیه شهریار)، کارگر پمپ بنزین اقدام به دریافت مبلغ اضافی نموده است که این اقدام خلاف محسوب گردیده و با شخص خاطی برخورد قانونی خواهد شد. لذا اظهار نمودن عناوینی مانند افزایش قیمت بنزین و نظایر آن، مقرون به صحت نبوده و ضمن تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین تأکید می گردد هیچ تغییری در قیمت بنزین معمولی و بنزین سوپر ایجاد نشده است.
لازم به ذکر است که تحمیل پرداخت هرگونه وجه غیر از مبلغ بهای فرآورده از مشتریان، تخلف محسوب شده و از این حیث با متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
در خاتمه از شهروندان گرامی درخواست می گردد در هنگام پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، از واگذاری کارت خود به کارکنان جایگاه جداً خودداری نمایند."
کد مطلب: 83103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *