۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳

بیکاری و اختلاف درآمد چالش‌های جامعه

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، گفت: بیکاری و اختلاف درآمد طبقاتی دو چالش اصلی و مهم در جامعه است.
معاون معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، گفت: بیکاری و اختلاف درآمد طبقاتی دو چالش اصلی و مهم در جامعه است.
به گزارش تسنیم، سید ابوالفضل رضوی در همایش توسعه پایدار روستایی که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه با چند چالش مهم روبرو هستیم، اظهار داشت: یکی از آنها چالش بیکاری و اختلاف درآمد طبقات جامعه با هم است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با بیان اینکه شکاف طبقاتی حاصل بیکاری، تبعیض در پرداخت‌ها و حقوق، بی‌نظمی در نوع درآمدها، است، ادامه داد: با این وضعیت ممکن است هرچیزی اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه اگر 3 چالش به هم متصل شوند، رودخانه‌ای طغیان می‌کند، بیان کرد: 3 چالش اشتغال، تبعیض‌های جنسیتی در انتصاب‌ها و به کارگیری نیروها و تبعیض در خدمات سبب طغیان می‌شود، حاشیه نشینی خطرناک نیست، حاشیه‌ها خطرناک است.
رضوی با بیان اینکه در کدام شهر خانواده‌ است که خانه را قانونی ساخته اما سند ندارد، ولی در روستاها این وضعیت وجود دارد که یکی از تبعیض‌ها در حق روستایی‌ها است، اضافه کرد: چرا امروز باید مدیرکل روستایی البرز بگوید که روستایی‌ها سند ندارند که نشانه بی عدالتی است. 
وی با اشاره به اینکه چرا روستاها به بالای و زیر 20 خانوار تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: اگر روستا کانون تولید و ارزش آفرینی هستند باید به آنها خدمات داده شود.
رضوی با بیان اینکه این نگاه سبب کاهش تولید ملی شده است، افزود: از زمانی که آبادی به روستا تبدیل شده است، تولید ملی کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه چرا وزارت راه و شهرسازی معاونت روستایی را حذف کرده است، گفت: وضعیت موجود، برای اجرای عدالت به تولیدگاه‌ها یعنی روستاها و تولیدگران یعنی عشایر و روستایی‌ها توجه داشته باشد.
رضوی با بیان اینکه اعتبار اشتغال روستایی از سال 94 آغاز شده‌ است، اضافه کرد: در کشور چند استان دارای درآمد بالا از خانواده روستایی بودند ولی استان‌های البرز، تهران و سیستان و بلوچستان فقیرترین روستاها را دارند.
وی با اشاره به اینکه سهم البرز در بخش روستایی 220 میلیارد تومان است که 150 میلیارد تومان یعنی 70 درصد اعلام شده که 25 درصد در مرحله نخست پرداخت شده است، عنوان کرد: هر استانی که 70 درصد را سریعتر و صحیح تر با اشتغال بیشتر دریافت کند، مابقی در اختیار آن به سرعت قرار می‌گیرد. 
رضوی با بیان اینکه البرز به سبب همجوار بودن با تهران از چند جهت می‌تواند الگو شود، ادامه داد: البرز از نظر داروی گیاهی مورد توجه است و در استان البرز می‌توان به سبب برخورداری از طبیعت خوب، یک توقف گاه برای تراکم مسافران جاده‌های شمال کشور در نظر گرفت.
کد مطلب: 83239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *