۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸

دیدار چندباره روحانی، پوتین و اردوغان

آنکارا از برگزاری نشستی میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در ماه آینده میلادی خبر داد.
آنکارا از برگزاری نشستی میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در ماه آینده میلادی خبر داد.
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه ینی شفق، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ترکیه روز سه‌شنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به ترتیب روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) با یکدیگر نشستی برگزار و درباره سوریه و گام‌های احتمالی در منطقه رایزنی خواهند کرد.
آکسوی همچنین گفت: آنکارا در دیدارهای هشتم و نهم مارس از واشنگتن خواهد خواست تا برای بازپس گرفتن تمام سلاح‎‌هایی که تحویل شبه نظامیان کُرد داده است، اقدام موثر انجام دهد.
وی افزود: مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه نیز اواسط مارس به مسکو و سپس نوزدهم همین ماه به واشنگتن سفر خواهد کرد.
اولین نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه درباره صلح سوریه با حضور حسن روحانی، اردوغان و پوتین در ابتدای آذرماه در شهر سوچی روسیه برگزار شد.
وزارت امور خارجه قزاقستان نیز امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از دیدار سه‌جانبه محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در 16 مارس برای بررسی روند پیشرفت مذاکرات آستانه درباره سوریه خبر داد.
این نشست که در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، بدون حضور کشورهای ناظر یا طرف‌های سوری خواهد بود و در آن دیپلمات‌های ارشد سه کشور درباره گام‌های مشترک و نتایج همکاری‌هایشان رایزنی خواهند کرد.
مذاکرات آستانه در ژانویه 2017 با ابتکار تهران، مسکو و آنکارا با هدف پایان دادن به خشونت و ارتقاء وضعیت انسانی در سوریه که در چند سال اخیر درگیر چنگ بوده است، آغاز شد. در طول هشت دور برگزاری این مذاکرات این کشورها به توافقی برای برقراری آتش‌بس در سوریه وایجاد مناطق کاهش تنش دست یافتند و تضمین کنندگان اجرای ین آتش‌بس هستند.
کد مطلب: 83555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *