۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۴

فعالیت هایی مشکوک در آستانه سفر ظریف

در آستانه سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان که با هدف افزایش همکاری‌های دو جانبه انجام می‌‌شود، جریان‌های حامی افراط‌گرایی با تحریک آل سعود به شدت در این کشور فعال شده‌اند.
در آستانه سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان که با هدف افزایش همکاری‌های دو جانبه انجام می‌‌شود، جریان‌های حامی افراط‌گرایی با تحریک آل سعود به شدت در این کشور فعال شده‌اند.
به گزارش تسنیم، در آستانه سفر «محمد جواد ظریف» به پاکستان که برای حل برخی مشکلات و افزایش همکاری‌های دوجانبه صورت می‌گیرد، برخی گروه‌های حامی افراط‌گرایی در پاکستان با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر وزیر امور خارجه ایران به شدت فعال شده و تلاش می‌کنند تا جبهه مقاومت را عامل کشتار مردم در سوریه معرفی کنند.
در این زمینه فضل الرحمن که بارها تلاش کرده است گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را به سمت خود جذب کرده و حضور آنان را موجه جلوه دهد اعلام کرده است که تمام طرفدارانش روز یکشنبه در پاکستان تظاهرات برپا خواهند کرد.
از سوی دیگر یکی از شیوخ وهابیت با عنوان نایب امام جماعت مسجد الحرام، که رسانه‌های پاکستانی با تقدس سازی از او به نام «امام کعبه» یاد می‌کنند نیز باز هم به پاکستان سفر کرده تا احساسات مردم پاکستان را بیشتر تحریک کند
رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با توصیف گروه‌های تروریستی تکفیری به عنوان مردم و نادیده گرفتن جنایات آنها در حملات مکرر خمپاره‌ای و موشکی به مردم دمشق مدعی شده بود: کشتار مردم غوطه توسط ارتش سوریه و متحدانش باید از سوی مجامع جهانی بررسی شده و با اعمال فشار به جبهه مقاومت از قتل عام مردم بی‌گناه جلوگیری به عمل آید.
این درحالی است که فضل الرحمن در مقابل سال‌ها محاصره و قتل مردم مظلوم فوعه و کفریا سکوت کرده و حتی یک‌بار از دوستان تروریست خود نخواسته که به این محاصره غیر انسانی پایان دهند.
نقشه‌ای که فضل الرحمن و حامیان او کشیده‌اند تا با کمک دوستان رسانه‌ای خود، سفر وزیر امور خارجه ایران را بی‌اثر کرده و آنها را تحت الشعاع جنجال رسانه‌ای کنند، برای اولین بار نیست که در پاکستان اجرا می‌شود.
دو سال پیش و در آستانه سفر دکتر حسن روحانی به پاکستان نیز جنجال رسانه‌ای با موضوع دستگیری یک جاسوس که به ایران منتسب است، سبب تحت تاثیر قرار گرفتن سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان و به دست نیامدن نتایج لازم شده بود.
سفر یکی از شیوخ وهابی با عنوان نایب امام جماعت مسجد الحرام به پاکستان برای جمعیت علمای اسلام اهمیت فراوانی دارد زیرا او با سفرهای مکرر خود که دیگر حالتی منظم به خود گرفته است دلارهای نفتی بادآورده آل سعود را به جیب این حزب تزریق می‌کند تا در حمایت از گروه‌های افراط‌گرایی مانند لشکر جهنگوی و تحریک طالبان پاکستان مصرف شود.
 
کد مطلب: 83717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *