۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷

تیلرسون مریض شد

خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) در گزارشی از نایروبی اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برنامه های روز اول سفر خود به کشور آفریقایی کنیا را به علت بیماری لغو کرد.
ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) در گزارشی از نایروبی اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا برنامه های روز اول سفر خود به کشور آفریقایی کنیا را به علت بیماری لغو کرد.
بنابر این گزارش، استیو گُلداِشتاین، معاون تیلرسون و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در جمع خبرنگاران گفت که تیلرسون به دنبال فعالیت طولانی 2 روزه بر روی مسائل مهمی همچون مسئله کره شمالی، کسالت دارد و به همین دلیل دیدارهای نخستین روز سفر خود به کنیا را لغو کرده است.
وی که وزیر خارجه را در این سفر همراهی می کند، کسالت او را جدی توصیف نکرد و گفت که حال او رو به بهبودی است و برنامه های لغو شده در روزهای بعد انجام خواهد شد.
معاون دیپلماسی عمومی و امور عمومی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص افزود: برخی از این برنامه ها بدون حضور تیلرسون انجام خواهد شد و تلاش می شود برای انجام برخی دیگر از این دیدارها نیز برنامه ریزی مجددی صورت گیرد.
موضوع بیماری وزیر امور خارجه آمریکا حدود ۲۴ ساعت پس از اعلام این خبر غیرمنتظره توسط کاخ سفید که رهبران آمریکا و کره شمالی قصد دارند تا ماه مه امسال دیدار کنند به اطلاع رسانه ها رسیده است.
براساس این گزارش، وی در این سفر بارها در پشت درهای بسته (از طریق ویدئو کنفرانس) در مباحثات مربوط به دولت کشورش از جمله رایزنی ها برای دیدار آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شرکت کرد.
رکس تیلرسون در آستانه سفر به آفریقا گفته بود که آمریکا تا مذاکره مستقیم با کره شمالی 'فاصله زیادی دارد'؛
اما در عین حالی که هم اکنون وزیرخارجه آمریکا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی بسر می برد، اعلام شد که دونالد ترامپ به طور اصولی دعوت کیم جونگ اون را پذیرفته است.
گفته می شود که دونالد ترامپ بدون مشورت با دستیاران ارشد خود از جمله رکس تیلرسون این تصمیم را گرفته است.
تیلرسون 65 ساله در نخستین سفر 4 روزه آفریقایی خود پس از دیدار از اتیوپی و جیبوتی به کنیا سفر کرده٬ قرار است تا روز دوشنبه در این کشور بماند و سپس به کشورهای چاد و نیجریه سفر کند.
سفارت آمریکا در نایروبی امروز اعلام کرد که به جای تیلرسون، باب گودک سفیر و سیسیلی کاریوکی، وزیر بهداشت آمریکا در دیدارهای لغو شده تیلرسون در کنیا کشور شرکت خواهند کرد.
تیلرسون که روز جمعه وارد نایروبی شد، قرار بود از فعالیت های یک برنامه دولت آمریکا برای مبارزه با بیماری ایدز (پپفار) دیدار و سپس در مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد بمبگذاری سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا توسط گروه القاعده شرکت کند.
کد مطلب: 83764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *