; ?>; ?> پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ - مردم سالاری آنلاين
۱
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ به منظور تقویت صنعت گردشگری را ارائه داد.
پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ به منظور تقویت صنعت گردشگری را ارائه داد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین، امیر پویان رفیعی شاد، دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص اقتصاد گردشگری و ظرفیت های داخل، اظهار کرد: گردشگری ورودی در هیچ کشوری محقق نمی شود، مگر آنکه گردشگردی داخلی آن کشور دچار رونق شود.
 
وی در ادامه افزود: تا زمانی که برای گردشگران داخلی زیرساخت های مناسب و کافی نداشته باشیم، نمی توانیم در خصوص ورود گردشگران خارجی برنامه ریزی کنیم، لذا باید با فرهنگ سازی، رونق زیرساخت ها و مقصدسازی در گردشگری ورودی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
رفیعی شاد بیان کرد: در حوزه های مختلف سازمان های گوناگون به این مقوله ورود پیدا کرده اند، به عنوان مثال شرکت سیاحتی بنیاد مستضعفان، درصدد ایجاد زیرساخت هایی در1000 روستا و بوم گردی هستند که ۱۰۰ روستا در اولویت  شرکت سیاحتی بنیاد بوده و تعدادی آماده بهره برداری می باشد که یکی از مزیت های این طرح عدم نیاز به هزینه های هنگفت است.
 
دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: بنده معتقد هستم گردشگران ورودی اقبال زیادی برای فضاهای سنتی و اقامتگاه های بوم گردی دارند و بر اساس آمار ضریب اشغال این واحدهای اقامتی از هتل های موجود در کشور بیشتر است.
 
وی در خصوص گردشگرهای خروجی و مسافرت مردم به کشورهای همسایه تصریح کرد: طبیعی است که افراد پس انجام مسافرت های داخلی علاقمند به کسب تجربه و مسافرت به کشوهای دیگر هستند و مورد بعدی این است که هزینه های سفر در ایران بالاست و بسته های سفری داخلی در نوروز گاها با سفر به کشورهای همسایه برابری می کند.
 
رفیعی شاد با بیان اینکه ضروری است در مجلس پیشنهادها و یارانه هایی را برای فعالان صنعت گردشگری در نظر بگیرند، تاکید کرد: از ابتدای طرح هدفمندی یارانه ها قرار بود مبلغی به هتلداران برای حامل های انرژی پرداخت شود، اما متاسفانه این امر صورت نگرفته و تا زمانی که این مسائل محقق نشود نمی توان از فعالان این حوزه انتظار کاهش هزینه های سفر را داشت.
وی همچنین پیشنهادی به احمد مازنی عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری با محوریت اقتصاد و فرهنگ را ارائه داد و از نمایندگان مجلس خواست صنعت گردشگری را باور کنند. وی همچنین از نمایندگان خواست در سنوات آتی نسبت به بودجه مربوط به گردشگری اهتمام بیشتری داشته باشند .
 
کد مطلب: 83799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *