۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹

نباید در حوزه زنان دچار ارتجاع شویم

دبیرکل جبهه زنان متحد اصولگرا با بیان اینکه حجاب قانون ما و وحی الهی است تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در حوزه زنان دچار ارتجاع شویم.
دبیرکل جبهه زنان متحد اصولگرا با بیان اینکه حجاب قانون ما و وحی الهی است تصریح کرد: نباید اجازه دهیم در حوزه زنان دچار ارتجاع شویم.
به گزارش فارس، نشست تخصصی جهان معاصر و بایسته‌های تحقق الگوی فاطمی از سوی جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد عصر امروز یکشنبه ۲۰ اسفند برگزار شد.
در این نشست مرضیه وحید دستجردی دبیرکل جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد ضمن عرض تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) طی سخنانی اظهار داشت: ما جمعی در این سطوح و تجمعات اینچنینی که زنان فرهیخته ما دور یکدیگر جمع شوند، را کم می بینیم.
دستجردی با تاکید بر لزوم کار تشکیلاتی تصریح کرد: این ایام سخت را مانند دوران های سخت گذشته پشت سر خواهیم گذاشت اما باید یکدیگر را تشویق به حضور و ماندن و فعالیت کنیم.
سخنگوی‌ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به سختیهای قبل از پیروزی انقلاب برای زنان که ناشی از شرایط بدون حجاب و فاقد معنویت بود، افزود: ما قبل از انقلاب جز معدود دانشجویان محجبه بودیم که سال ۵۴ وارد دانشگاه شدیم.
وی با اشاره به فضای غیر اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از سوی دولت های قبل انقلاب در حوزه زنان تاکید کرد: جمهوری اسلامی امنیت و معنویت برای زنان را به ارمغان آورد‌.
دستجردی با اشاره به شاخص های غربی برای انتخاب دختر شایسته در فضای قبل انقلاب، یادآور شد: سمت و جهت گیری آن دوره به سمت غرب بود اما متاسفانه آن دوره فراموش شده است.

دبیر کل جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد با بیان اینکه مسلمانان و مومنین قبل از انقلاب در مضیقه بودند گفت: غرب زدگی که جلال آل احمد هم کتاب آن را نوشت از مسائل اصلی ۴۰ سال قبل بود؛ آل احمد می گوید وقتی نزد امام رفتم دیدم کتابم نزد ایشان است لذا امام به موضوع غرب زدگی توجه داشتند.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اگر کسی ادعای روشنفکری می کرد باید مارکسیست می شد در حالی که تز جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی و بر پایه مرّ اسلام است.

دستجردی با بیان اینکه دستور صریح امام اجرای احکام اسلام از جمله بحث حجاب بوده‌ است، گفت: زن طراز انقلاب اسلامی کسی است که پله های ترقی را طی می کند و بعد انقلاب ۷۰ درصد ورودی های دانشگاه ها زنان بوده اند و پست های بسیاری در دست زنان است البته اگر به آنها راه دهند.
دبیر کل جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد با بیان اینکه کرامت زنان در جمهوری اسلامی به آنها بازگردانده شد و نباید دچار ارتجاع شویم تصریح کرد: نیمی از متخصص های ما در حوزه پزشکی زنان هستند که در سایه عفاف و حجاب بدست آمده است لذا نباید اجازه داد دوباره جسم زنان عامل التذاذ مردان شود.
وی با اشاره به فعالیت گسترده علمی و اجتماعی زنان پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها، مراکز علمی، مدارس و مراکز تربیتی زنان فعال هستند در حالی که قبل انقلاب زنان در مناصب اداری و دانشگاهی و تخصصی جایگاهی نداشتند.
دستجردی تاکید کرد: بعد از انقلاب با دستور امام، زنان در مجلس خبرگان حضور داشتند و در مجلس و سایر مناصب نیز حضور یافتند هرچند ممکن است برخی علما نظرات دیگری داشتند لذا اگر به زنان فرصت و مجال کار کردن داده شود زنان بسیار توانمندی داریم.
دبیر کل جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد با تاکید بر اینکه همه ما بر سر سفره انقلاب هستیم گفت: اگر زنان درست حرکت کنند جامعه اصلاح خواهد شد و اگر زنان ما منحرف شوند جامعه نیز دچار انحراف خواهد شد بنابراین نباید اجازه دهیم دچار ارتجاع و فضای غیر معنوی شویم.
وی با تاکید بر اینکه حجاب قانون ما و وحی الهی است، اظهار داشت: وقتی حکومتی برپا میشود باید احکام اسلام اجرا شود و نباید اجازه دهیم جامعه به گناه آلوده شود لذا تبرج و خودنمایی جاهلی دامن همه را خواهد گرفت و باید فضای عفاف را حفظ کنیم.
دستجردی با بیان اینکه هریک از ما زنان وظایفی بر عهده داریم، تصریح کرد: اختلافات سلیقه ای ناچیز را باید کنار گذاشت و باید برای یکدیگر وقت بگذاریم، آنهم در شرایطی که این انقلاب شهدای بسیاری برای دفاع از حرم و تحقق امنیت از جمله در خیابان پاسداران هزینه داده است‌.
دبیر کل جبهه زنان متحد اصولگرا و کارآمد با بیان اینکه کلید ظاهری انقلاب از نماز عید فطر قیطریه زده شد و گروهی همفکر و مجاهد روی کار آمدند و اصل انقلاب از خرداد سال ۴۲ آغاز شده بود، تصریح کرد: ما اگر امروز باهم باشیم دیگر نیازی نیست رهبر معظم انقلاب ورود کرده و درباره لزوم حجاب صحبت کنند؛ چه کسی باید درباره چند زن که روسری خود را به باد می دهند صحبت کنند؟ زنان فعال و باسواد و نخبه ما باید ورود کنند.
وی با اشاره به لزوم ارتباط با سلبریتی ها و برنامه ریزی و تقسیم مسوولیت به اهمیت تربیت پرداخت و اظهار داشت: باید به صورت عمیق و پیوسته بر روی تربیت فرزندان خود کار کنیم.
دستجردی با اشاره به مسائلی همچون نامگذاری یکی از خیابان ها به اسم مصدق آن را به حاشیه بردن مطالبات اصلی مردم برشمرد و گفت: مطالبه اصلی مردم رفع فقر و تبعیض و بیکاری است؛ زنان کارتن خواب و فسادی که به خاطر فقر به آنها تحمیل میشود باید در نظر گرفته شود.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به حواشی جشن شهرداری در روز زن برج میلاد افزود: اگر امروز برخی مسوولان در مجلس مختلط می نشینند و جلوی آنها می رقصند باید تاسف خورد که بعد از ۴۰ سال هنوز باید درباره این موضوعات توضیح داد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برخی از این امور توسط خواص است در عین حال گفت: امیدواریم اینطور نباشد اما باید به مقابله فرهنگی با این اقدامات غیر فرهنگی پرداخت.ج
کد مطلب: 83809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *