۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶

مسیر بورس عوض شد

در حالی که بازار ارز شرایط خاصی را سپری می‌کند، بازار سرمایه به افزایش قیمت‌ها چندان واکنشی نمی‌دهد؛ گویی فعالان بازار سهام از شناسایی سود در شرکت‌هایی که سودآوری‌شان به دلار وابسته است مطمئن نیستند.
در حالی که بازار ارز شرایط خاصی را سپری می‌کند، بازار سرمایه به افزایش قیمت‌ها چندان واکنشی نمی‌دهد؛ گویی فعالان بازار سهام از شناسایی سود در شرکت‌هایی که سودآوری‌شان به دلار وابسته است مطمئن نیستند.
به گزارش ایسنا، بورس تهران همچنان تحت تاثیر بازارهای موازی از جمله بازار ارز و پول نوسان دارد. در این روزها قیمت دلار روند صعودی پیش گرفته و تعدادی انتظار دارند که شرکت هایی که محصولات اولیه‌شان با دلار تامین می‌شود، سود شناسایی کنند ولی عملا این اتفاق رخ نمی‌دهد. گویی بازار پرالتهاب ارز در این روزها نگرانی‌ها از ریسک‌های سیستماتیک را افزایش داده است.
از طرفی کاهش قیمت‌ها در شرکت‌هایی که سودآوری‌شان به ارز بستگی ندارد، می‌تواند شرایط بازار را تا حدی با رکود مواجه کند که درنتیجه آن شاهد افت قیمت بسیاری از نمادها باشیم. البته رشد اندک قیمت‌ها امروز در بورس می‌تواند تحت تاثیر بازار ارز باشد.
همچنین حدود دو ماه دیگر آمریکا درباره ادامه یا تعلیق تحریم‌های ایران تصمیم گیری خواهد کرد و این در حالی است که دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته گفته بود که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌ها را تمدید کرده است. این موضوع می‌تواند برای فعالان بازار سرمایه و تصمیمات خرید و فروششان تاثیر داشته باشد.
امروز بعد از مدت‌ها شاخص کل بازده نقدی و قیمتی رشد ۱۶۵ واحد را تجربه کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۱۹۴ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با حدود ۸ واحد رشد عدد ۱۷ هزار و ۱۵۹ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور ۱۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۲ هزار ۸۸۹ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۵۶ و ۱۴۹ واحد رشد داشت.
فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و توسعه معادن و فلزات هر یک به ترتیب ۳۹، ۳۰، ۲۲ و ۱۹ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌ها داشتند. امروز همچنین بعد از مدت‌ها گروه فلزات اساسی با رشد در قیمت‌های آخرین معامله مواجه شد و فرآورده‌های نفتی نیز در تعداد بسیاری از نمادها رشد قیمت داشتند. البته در هر دو گروه تعداد از نمادها با افت در قیمت آخرین معامله مواجه شدند.
گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری ملی ایران به ترتیب هر یک ۱۷، ۱۶ و ۷ واحد تاثیر کاهنده برروی دماسنج بازار سرمایه داشتند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۷۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم بود.
آیفکس نیز امروز با ۱.۶ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۰۸۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۳۲۳ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به ۲۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
کد مطلب: 83871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *