۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۲

سهم ایران از واردات تسلیحات خاورمیانه

نتایج تحقیقات موسسه بین‌المللی صلح استکلهم نشان می‌دهد که ایران کمترین واردات تسلیحات خاورمیانه را دارد در حالی‌که عربستان دومین واردکننده تسلیحات در جهان است.
نتایج تحقیقات موسسه بین‌المللی صلح استکلهم نشان می‌دهد که ایران کمترین واردات تسلیحات خاورمیانه را دارد در حالی‌که عربستان دومین واردکننده تسلیحات در جهان است.
به گزارش ايسنا، به نقل ازروزنامه گاردین، موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکلهم روز دوشنبه گزارشی از میزان نقل و انتقال در جهان بین سال‌های 2013 تا 2017 منتشر کرد که نشان می‌دهد در مقایسه با پنج سال قبل تراز آن رشد 10 درصدی داشته است.
آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات جهان نیز در طول این بازه زمانی فروش خود را 25 درصد افزایش داده و تسلیحات خود را به 98 کشور در سراسر جهان صادر کرده است.
اما روسیه که دومین صادرکننده تسلیحات جهان به شمار می‌آید در این مدت فروش خود را 7.1 درصد کاهش داده است.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از تسلیحات آمریکا به منطقه پرمناقشه خاورمیانه صادر می‌شود، منطقه‌ای که در مجموع 32 درصد از واردات تسلیحات در جهان را به خود اختصاص داده است.
بنابر گزارش موسسه صلح استکلهم، عربستان سعودی دومین خریدار بزرگ تسلیحات جهان است در حالیکه رقیب این کشور یعنی ایران تنها یک درصد از واردات تسلیحات خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.
در این میان، رژیم صهیونیستی نیز در این بازه زمانی واردات تسلیحات خود را 125 درصد افزایش داده که بیشترین آن را از آمریکا، آلمان و ایتالیا دریافت می‌کند.
این گزارش علاوه بر این نشان می‌دهد که اولین خریدار تسلیحات در جهان هند است و مصر، امارات متحده عربی و چین نیز در میان پنج واردکننده بزرگ تسلیحات در جهان قرار دارند.
کد مطلب: 83902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *