۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰

موادمحترقه خانه دوطبقه را به هوا برد

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی از بروز انفجار در یک واحد مسکونی و تخریب آن به دلیل نگهداری چندین کیلوگرم مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت، خبر داد.
ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی از بروز انفجار در یک واحد مسکونی و تخریب آن به دلیل نگهداری چندین کیلوگرم مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت، خبر داد.
 
جلال ملکی از بروز یک انفجار به دلیل نگهداری مواد محترقه در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت:‌ساعت 3:59 بامداد امروز یک حادثه انفجار و تخریب منزل درخیابان مرتضوی حد فاصل خیابان جیحون و بزرگ یادگار امام اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه آتشنشانی به محل اعزام شدند.
محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی در یک کوچه بود که بر اثر انفجار شدید در داخل منزل بخش زیادی از دیوارها و در وپنجره‌هایش کاملا تخریب شده بود و یک جوان 20 ساله هم داخل منزل بود که به دلیل بروز آتش سوزی در این خانه این جوان دچار سوختگی شدید و شکستگی شده بود که بلافاصله او را به خارج از منزل منتقل کرده و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.
وی با اشاره به اینکه بر اثر این انفجار شیشه‌ها و در پنجره چندساختمان اطراف تخریب شد، گفت: از آنجایی که این حادثه در ساعات بامداد رخ داد و کسی در آن ساعات در کوچه تردد نمی‌کرد، حادثه فقط یک مصدوم داشتیم اما قطعا اگر این اتفاق در ساعات‌های میانی روز رخ می داد احتمال مصدومیت شدید برای عابرین هم وجود داشت.
وی گفت: بعد از خاموش کردن آتش مجددا انفجاری با شدت کمتر در این خانه رخ داد و همین موضوع باعث شد دو تن از آتش‌نشانان از ناحیه سرو صورت مصدوم شوند که آنها به مراکز درمانی منتقل کردیم.با حضور کارشناسان آتشناشانی و ناجا مشخص شد دراین منزل چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده است نگهداری می شده که همین مواد باعث بروز انفجار و تخریب منزل شده است. در ساعت 7:1 بعد از اتمام کارشناسی آتش‌نشانان محل را تحول عوامل انتظامی دادند.
وی همچنین گفت: تا کنون دو مورد انفجار مرتبط باچهارشنبه سوری در روزهای گذشته درتهران رخ داده است از هموطنان می خواهیم به هیچ وجه با این مواد کار نکنند. به سمت این مواد نروند و از خرید واستفاده آنها استقبال نکنند. امیدوارم امشب باهمکاری مردم و برگزاری ساده و اصیل چهارشنبه سوری یک شب به یاد ماندی باشند.
 
کد مطلب: 83934
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *