۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۷

پاسخ ربیعی به ماجرای خانه چندملیاردی اش

استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاشیه هایی را در صحن علنی مجلس به همراه داشت.
استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاشیه هایی را در صحن علنی مجلس به همراه داشت.
به گزارش مهر، در جلسه نوبت صبح روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
ساعت ۸:۱۵ دقیقه زنگ آغاز جلسه به صدا درآمد. پس از پایان قرائت قرآن، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و سیف رئیس کل بانک مرکزی وارد مجلس شدند. برخلاف روال همیشگی هیچ کدام از نایب رئیسان مجلس همراه جهانگیری نبودند، همیشه یکی از نایب رئیسان مجلس برای استقبال از مقامات دولتی همراه وی حضور دارند.
همه به موقع آمدند
پس از قرائت قرآن علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از امیرآبادی عضو هیات رئیسه خواست اسامی غایبان و تاخیرکنندگان جلسه امروز را قرائت کند.
امیرآبادی در پاسخ اعلام کرد همه به موقع آمدند و نمایندگان با فریادهای احسنت تایید کردند.در ادامه ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر حاتمی وزیر دفاع، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، آوایی رئیس دادگستری، اردکانیان وزیر نیرو، زنگنه وزیر نفت، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، بطحایی وزیر آموزش و پرورش، نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی در جلسه حاضر شدند.
ماجرای تیم مهار استیضاح/ربیعی استاد تمام نامیده شد
اولین موافق استیضاح ربیعی محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان بود. او در میانه صحبت هایش اعلام کرد برای دوره بعد قصد کاندیداتوری ندارد.
وی خطاب به ربیعی گفت: باید به قدرت لابی گری ایشان احسنت گفت و پس از استیضاح مسئولیت مهار استیضاح وزرا را به آقای ربیعی سپرد. قدرت شایعه پراکنی و ایجاد شک و دودلی در تیم رفع استیضاح ایشان بسیار بالاست.
در میانه صحبت های عثمانی، بیگدلی نماینده خدابنده برگه کاغذی را بالا گرفت و به سمت تریبون عثمانی آمد و تعدادی از نمایندگان از جمله محبی نیا و سبحانی فر وی را به سمت صندلی اش راهنمایی‌اش کردند.
در ادامه عثمانی، ربیعی را استاد تمام، قرار دادن افراد متخصص در جایگاه های نامربوط خواند و گفت: آقای نوربخش جراح متخصص است را در جایگاه ریاست سازمان تامین اجتماعی قرار دادید.
در ادامه حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح ربیعی پشت تریبون قرار گرفت.
حسن بیگی نیز به اقدامات ربیعی در وزارتخانه انتقاد کرد. پس از پایان اظهارات حسن بیگی، علی ربیعی به سمت وی آمد تا با وی مصافحه کند. حسن بیگی دوربین ها را نشان داد و با عصبانیت از دست دادن با وی خودداری می کرد؛ به نظر می رسید حسن بیگی این اقدام ربیعی را کاری نمایشی می دانست.
در ابتدا وی حاضر به مصافحه نشد و بعد به سردی با ربیعی دست داد.
کارفرمایی که تن وزیر کار را می لرزاند
ربیعی در میانه اظهارات مخالفان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: کارفرمایی به نام مهدی اخوان داشتیم که وقتی به کارگاه می رفت تن تمام کارگران می لرزید از جمله من که سیاسی بودم. امروز هم کارگران برای من حکم همان کارفرما را دارند.
پس از آن جهانبخش محبی نیا، نماینده میاندوآب در حمایت از ربیعی پشت تریبون قرار گرفت. وی گفت: ربیعی فرزند جوادیه است فرزند خانواده ای که فقر را در آغوش گرفته اند.
محبی نیا خطاب به نمایندگانی که انتقاداتی را نسبت به اظهارات ربیعی در مورد فوت همسرش بیان می کردند، گفت: تن آن بنده خدا را در گور نلرزانید، ایشان رزمنده بود و فرزندان خود را زیر آتش توپ و تانک بزرگ کرد.
در میانه جلسه استیضاح بود که هیات رئیسه فراکسیون امید شفاها نظر مخالف خود در مورد استیضاح ربیعی را به اطلاع اعضا رساند.
فراکسیون مستقلین نیز در جلسه صبح به اعضا اعلام کرده بود خودشان در مورد استیضاح تصمیم گیری کنند.
فراکسیون ولایی نیز در مورد استیضاح نظر مشابهی داشت.
پورابراهیمی قبل از اینکه برای بیان دلایل خود در موافقت با استیضاح پشت تریبون برود نزد جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همشهری اش رفت و دقایقی با او صحبت کرد.
جهانگیری گفت در مخالفت با ربیعی صحبت نک
وی در زمان نطقش اعلام کرد جهانگیری به وی گفته است که شما در مخالفت با ربیعی صحبت نکن.
در ادامه نطق پورابراهیمی وی اشاره ای به اظهارات محبی نیا نماینده حامی ربیعی داشت و گفت: آقای محبی نیا اشاره کردند خانه شما قبلا در محله جوادیه بوده است، الان کجا زندگی می کنید. ارزش منزل شما چه مقدار است فرزندان شما چه وضعیت و جایگاهی دارند.
در میانه اظهارات پورابراهیمی، خدری نماینده مردم بوشهر نزدیک تریبون رفت و شروع به داد و فریاد کرد.
خدری پیش از این زمانی که محبی نیا در حال دفاع از ربیعی بود نزد وی رفت و از وی خواست جدی تر و قوی تر از ربیعی دفاع کند.  
خدری تلاش داشت با داد و فریاد نظم جلسه را بر هم بزند. تعداد زیادی از نمایندگان اطراف وی جمع شدند و تلاش کردند وی را از تریبون دور کنند.
با این اقدام خدری برای دقایق طولانی نظم جلسه بر هم خورد و سخنان پورابراهیمی در موافقت با استیضاح وزیر شنیده نشد.
پورابراهیمی که برای بیان مخالفتش با ربیعی پشت تریبون رفته بود خواستار نمایش فیلم ها و اسلایدهایی بود اما اتاق فرمان مجلس اعلام کرد که به علت مشکل صدا قادر به پخش صدا نیست. پورابرهیمی مجبور شد در میانه اظهاراتش تریبون را ترک کند و تاج گردون پشت تریبون قرار گرفت و پس از نطق تاج گردون مجددا پورابراهیمی نطق خود را ادامه داد اما به دلیل وقفه هایی که در سخنرانی اش افتاده بود فرصت وی برای بیان مطالبش بسیار کم بود.
پس از پورابراهیمی، عثمانی نزد جهانگیری رفت اما برخورد جهانگیری با وی بسیار سرد بود.

در میانه برگزاری جلسه استیضاح ذوالقدر نماینده میناب کیسه ای نارنجی رنگ را روی میز خود قرار داده بود و میوه ای در آن قرار داشت و نمایندگان نزد وی رفته و از آن می خوردند.
ربیعی: آسمان بهانه استیضاح من بود
ربیعی در دومین بخش دفاعیات خود ادعا کرد که ثابت شده خلبان آسمان سکته نکرده، خلبان تا سن ۶۵ سالگی می تواند پرواز کند.
وی در خصوص پرواز آسمان گفت: من متاسفم و پوزش می طلبم. برخی افراد قبل از این حادثه استیضاح من را دنبال می کردند استیضاح من به خاطر آسمان نیست.
تاج گردون در موافقت با استیضاح وزیر اعلام کرد که هیچ مسئولی از حادثه هواپیمای تهران-یاسوج عذرخواهی نکرده است.
وی معتقد بود مدیریت ربیعی در وزارتخانه مدیریت قوی نیست و وی تسلیم برخی لابی گری های اصلاح طلبان و اصول گرایان است.
تاج گردون لیستی را نشان داد در مورد وام های برخی نمایندگان از بانک رفاه کارگران اما گفت: این اسامی را منتشر نمی کنم و در جیبش گذاشت.
تا اینجای جلسه وضعیت کاملا علیه ربیعی بود و ربیعی برای آخرین بار پشت تریبون قرار گرفت اما این بار جنس صحبت های ربیعی متفاوت بود. وی این بار به جای دفاع حمله کرد. وی خطاب به تاج گردون گفت: آقای تاج گردون پوزش من را نشنیده اید؟ خوشحالم که شما و آقای پورابراهیمی در یک جبهه قرار گرفتید قبل از این آقای پورابراهیمی از من انتقاد داشت که چرا فرد مورد نظر تاج گردون را به ریاست بانک پاسارگاد گمارده اید.
ربیعی مستاجر باجناق نجفی است
وی خطاب به پورابراهیمی گفت: اگر ادعای شما مبنی بر اینکه من پیش از این مدیریت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات بودم، درست است حرف های دیگر شما هم درست است.
وی اظهار داشت: من در خانه ای که سال ۷۰ ساخته بودم زندگی می کردم دخترم صاحب دو بچه شد و آن خانه کوچک بود، خانه باجناق آقای نجفی را که ارزش آن ۴،۵ میلیارد است را اجاره کردم. من کسی را ندارم که شب برایم غذا بپزد به همین خاطر غذا از وزارتخانه می برم اما پول آن را حساب می کنم. برخی نمایندگان از سه هفته قبل از حادثه آسمان برای استیضاح به من پیامک می دادند این استیضاح ربطی به آسمان ندارد. به خاطر آسمان و سانچی عذرخواهی می کنم.
وی برگه اجاره نامه اش را نیز به مجلس آورده بود.
در این جلسه عملا ربیعی یک تنه از خود دفاع کرد و دفاعیات کواکبیان و محبی نیا چندان قابل توجه نبود اما یک تنه توانست مجددا رای اعتماد مجلس را جلب کند.
ربیعی در پایان با رای ناپلئونی ۱۲۶ موافق و ۱۲۶ مخالف دوباره باز به وزارت کار رفت.
 
کد مطلب: 83963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *