۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰

نرخ بلیت پروازهای نوروزی مشخص شد

حداقل و حداکثر قیمت بلیت پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی برای نوروز ۹۷ اعلام شد، مسافران برای خرید بلیت فقط از ۳ طریق سایت شرکت‌‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت شرکت‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند الف، اقدام کنند.
حداقل و حداکثر قیمت بلیت پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی برای نوروز ۹۷ اعلام شد، مسافران برای خرید بلیت فقط از ۳ طریق سایت شرکت‌‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت شرکت‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند الف، اقدام کنند.
به گزارش فارس، در راستای جلوگیری از بروز بازار سیاه در ایام پرتقاضای نوروز، حداقل و حداکثر قیمت بلیت پروازهای داخلی نوروزی اعلام شد.
مسافران در صورت مواجهه با قیمت‌های نجومی و متفرقه، حتما موضوع را به اطلاع ‌سازمان تعزیرات حکومتی و یا سازمان هواپیمایی کشوری برسانند.
قیمت‌ صندلی شرکت‌های هواپیمایی بسته به روز، ساعت پرواز و مسیر دارای نرخ‌‌های متفاوت است.
بنابراین گزارش کمترین نرخ بلیت نوروزی مربوط به مسیر شیراز-بندرعباس آسمان با قیمت 63000 تومان و حداکثر آن 255000 تومان و بیشترین نرخ بلیت مربوط به مسیر قشم-تبریز شرکت زاگرس به قیمت 698000 تومان و حداقل آن 200920 تومان است.
مسافران برای مشاهده مسیر و حداقل و حداکثر قیمت صندلی هواپیما در آن مسیر که توسط شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود.
بنابراین گزارش، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: حداقل و حداکثر قیمت‌ها مشخص شده است و اگر سایتی خارج از این نرخ‌‌های تعیین شده، قیمت متفرقه (بیشتر) ارائه دهد، غیرقانونی عمل کرده است.
مقصود اسعدی سامانی ادامه داد: مسافران نوروزی می‌توانند نرخ‌ها را از طریق آدرس اینترنتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران (http://www.aira.ir/) مشاهده کنند.
وی اظهار داشت: مسافران برای تهیه بلیت فقط از 3 طریق سایت شرکت‌‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیت شرکت‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند الف، اقدام کنند.
اسعدی سامانی بیان کرد: مسافران اگر با نرخ‌های نجومی و متفرقه مواجه شدند، حتما موضوع را به اطلاع سازمان تعزیرات حکومتی و یا سازمان هواپیمایی کشوری برسانند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد: بارها مشاهده شده است که مسافران برای خرید بلیت با بهایی کمتر، سراغ سایت‌های متفرقه فروش بلیت هواپیما رفته‌اند اما زمانی که وارد فرودگاه شده‌اند به آنها اعلام می‌شود که نام آنها در فهرست مسافران شرکت هواپیمایی نیست؛ بنابراین مسافران فقط از طریق مراجع رسمی و معرفی شده نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
طرح سفرهای نوروزی از 26 اسفندماه 96 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه 97 ادامه دارد.
کد مطلب: 84020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *