۰
پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳

۳۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بیش از 36 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی علاوه بر پرداخت‌های جاری خبر داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بیش از 36 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی علاوه بر پرداخت‌های جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه‌ جمع بندی کار مالی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل خزانه کشور برگزار شد گفت: رقم 110 درصد تخصیص داده شده به آموزش و پرورش حدود 33 هزار و 400 میلیارد تومان است.
وی افزود: پس از درخواست وزیر آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق حق التدریس و خرید خدمت فرهنگیان، 626 میلیارد تومان به بانک ملی ابلاغ شد که پرداختش انجام شود.
نوبخت گفت: بر اساس آخرین گزارش خزانه، موفق شدیم بیش از 308 هزار میلیارد تومان وصولی داشته باشیم و پرداخت هایمان انجام شود.
وی با بیان این که بودجه بدون کسری بسته شده است، افزود: ما موظف هستیم تا قبل از پایان سال، تنخواه حدود 12 هزار میلیارد تومانی را که از بانک مرکزی در ابتدای سال دریافت کردیم پرداخت کنیم بنابراین می‌توانیم بگوییم بدون کسری تلاش کردیم مصارفمان را هم در حد منابعمان تنظیم کنیم.
نوبخت به پرداخت حقوق تو دستمزدها از 15 اسفند به مدت یک اشاره و اضافه کرد: بعد از آن هم 3 هزار و 800 میلیارد تومان برای یارانه پرداخت کردیم که در راس زمان 26 ماه به حساب خانوار‌های ایرانی واریز شد.
وی از آغاز خیز بزرگ دولت برای رشد اقتصادی و مهار تورم در سال جدید سخن گفت که در کنار آن یک برنامه گسترده اشتغال برای ایجاد بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی و سیاست کاهش فقر مطلق قرار دارد.
نوبخت افزود: بیش از 126 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی نیز با یک مدل مالی جدید به نام ppp که یک نوع اصطلاح حقوقی و اقتصادی است اختصاص دادیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار که امروز انتشار یافت، نرخ تورم ماهانه برای اسفند ماه 2 دهم، برای نقطه به نقطه 7 و 2 دهم و برای سالانه 8 و 2 دهم درصد تورم اعلام شد و ما سال آینده باز این سیاست را ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: خوشبختانه رشد اقتصادی ما امسال 4 و 7 دهم درصد بدون احتساب نفت بود.
وی افزود: سال‌های قبل که قیمت نفت رشد کرد این نگرانی هم وجود داشت که دیگر نتوانیم به رشد بالای اقتصادی دست پیدا کنیم که خوشبختانه به 4 و 7 دهم درصد دست پیدا کردیم.
نوبخت گفت: در 9 ماهه اول حدود 819 هزار فرصت شغلی توانستیم ایجاد کنیم.
او از پرداخت فقط 11 هزار و 500 میلیارد تومان در سال 96 برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان که آن هم با تاخیر انجام شد عذرخواهی کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده ایجاد یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی برای سال 97 و مهار تورم را داد.
نوبخت گفت: براساس مجوز دولت این امکان فراهم شد که ما در حد 100 هزار میلیارد تومان طلبی که پیمانکاران از دولت دارند و به بانک‌ها بدهی دارند را از فرودین ماه امسال پرداخت کنیم.
کد مطلب: 84105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *