۰
يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳

تشديد تنش آمریکا با ایران و کره شمالی

«جیمز استاوریدیس» فرمانده ارشد سابق ناتو با اشاره به تغییرات اخیر در ترکیب تیم امنیتی ملی دولت آمریکا تاکید کرد، تنش بین این کشور با کره شمالی و ایران تشدید خواهد شد.
«جیمز استاوریدیس» فرمانده ارشد سابق ناتو با اشاره به تغییرات اخیر در ترکیب تیم امنیتی ملی دولت آمریکا تاکید کرد، تنش بین این کشور با کره شمالی و ایران تشدید خواهد شد.
به گزارش فارس، در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یک عضو بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و فرمانده سابق ناتو در یک مصاحبه درباره تاثیر این تغییرات بر روابط واشنگتن با پیونگ یانگ، تهران و پکن صحبت کرده است.
دریاسالار «جیمز استاوریدیس» که پیش از بازنشستگی در سال 2013، مناصب مختلفی در ارتش آمریکا و ناتو برعهده داشته، بر احتمال تشدید تنش واشنگتن با ایران و کره شمالی در نتیجه تعیین «جان بولتون» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همچنین حضور «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید تاکید کرد.
به گزارش «هیل»، او در مصاحبه رادیویی با «جان کاتسیماتیدیس» گفت: درباره شبه جزیره کره، روابط با چین و قطعا علیه ایران، منتظر تنش باشید. کمربندهایتان را ببندید».
تاکید او بر تشدید تنش با ایران در حالی مطرح شده که برخی مقام‌های آمریکایی از قبیل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کردند، با توجه به کارساز نبودن مذاکرات آمریکا با اروپا درباره اعمال تغییرات مدنظر دولت دونالد ترامپ در برجام، احتمالا واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد (جزئیات بیشتر).
فرمانده پیشین ناتو درباره مذاکرات آتی سران آمریکا و کره شمالی و مواضع مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید در قبال پیونگ یانگ هم اظهارنظر کرد.
این نظامی ارشد سابق پیش‌بینی کرد، احتمال دارد بولتون از ترامپ بخواهد در مذاکرات و دیدار آتی با رهبر کره شمالی موضع سرسختانه‌ای اتخاذ و خواستار برچیده شدن کامل برنامه اتمی پیونگ یانگ شود.
استاوریدیس بلافاصله پس از این جمله گفت: «پیش‌بینی من این است که مذاکرات (با کره شمالی) شکست خواهد خورد و ما به وضعیت تنش که قبل از بازی‌های المپیک شاهدش بودیم، برخواهیم گشت».
وی افزود: «انتخاب جان بولتون به ما می‌گوید که رئیس‌جمهور (ترامپ) در حال جستجو برای (اتخاذ) یک سیاست تندتر در قبال کره شمالی است. تنش تشدید خواهد شد».
کد مطلب: 84138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *