۰
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۱

باد و باران در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به کشور گفت: این سامانه مناطق شمال غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش‌های پراکنده، وزش باد شدید و به تدریج رگبار و رعد و برق در این مناطق خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به کشور گفت: این سامانه مناطق شمال غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب بارش‌های پراکنده، وزش باد شدید و به تدریج رگبار و رعد و برق در این مناطق خواهد شد.
به گزارش ایسنا، احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز نیز هوای گرم در غالب مناطق کشور ماندگار خواهد بود.
وی با اشاره به وزش باد شدید در استان‌های اردبیل و گیلان افزود: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و به تدریج رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز به سبب وزش باد شدید و گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به کشور، در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه نیز پدیده گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از امشب میزان بارش‌ها در شمال غرب کشور بویژه در مناطق غربی استان آذربایجان غربی افزوده خواهد شد تا روز جمعه که سامانه بارشی شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب، زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و تهران را فرا می‌گیرد که با خود رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت. البته از بعدازظهر جمعه با نفوذ هوای سرد در نیمه غربی کشور، شاهد کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما خواهیم بود که کاهش دما در برخی مناطق ساحلی دریای خزر و اردبیل 10 تا 12 درجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: روز جمعه در جنوب آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، گیلان، شمال قزوین، البرز و تهران بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف خواهد بود. همچنین برای روز جمعه در خراسان شمالی و رضوی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی روز شنبه به بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، رضوی و برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان، یزد و خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: روز شنبه بارش در برخی نقاط گلستان، شدت بیشتری خواهد داشت و در این روز دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد شد و در شمال شرق کشور نیز 8 تا 12 درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.
وی در تشریح وضعیت جوی شهر تهران گفت: برای امروز آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و برای فردا نیز از بعدازظهر افزایش ابر گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برای روز شنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. کمینه و بیشینه دمای شهر تهران برای روز جمعه به ترتیب 15 و 28 درجه سانتی‌گراد و برای روز شنبه نیز 11 و 22 درجه پیش‌بینی می‌شود.
کد مطلب: 84209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *