۰
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

خط قرمزصهیونیست‌برای حضورایران درسوریه

یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهار نظری درباره اوضاع منطقه، ضمن تقاضا جهت تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: «استقرار نظامی ایران در سوریه، خط قرمز ما است.»
یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهار نظری درباره اوضاع منطقه، ضمن تقاضا جهت تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت: «استقرار نظامی ایران در سوریه، خط قرمز ما است.»
به گزارش فارس، مدیر وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با حضور در نشست سالیانه بنیاد آمریکایی «ژرمن مارشال» در شهر بروکسل در بلژیک که با شرکت شخصیت‌های مطرح سیاسی و اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی برگزار می‌شود، نسبت به «تلاش ایران برای حضور طولانی مدت در سوریه»، هشدار داد و گفت که تل‌آویو باید در این زمینه اقدام کند.
به نوشته وبگاه «سایفر بریف»، «چاگای زوریل» مدیر وزارت اطلاعات اسرائیل در نشست سالیانه ژرمن مارشال اظهار داشت: «اینک، هدف نخست ما جلوگیری از حضور نظامی ایران در سوریه است. اگر آمریکا در سوریه حضور دارد که البته هم دارد... و اگر در فرآیندهای سیاسی آینده این کشور مشارکت می‌کند، پس می‌تواند در آنجا نفوذ هم داشته باشد.»
زوریل ادامه داد: «به وضوح اعلام کرده‌ایم وضعیتی را که در آن ایرانی‌ها مانند جبهه‌ای که با حزب‌الله در لبنان ایجاد کردند، برای خود و شبه‌نظامیان شیعه پایگاه‌های هوایی، دریایی و زمینی بسازند، نمی‌پذیریم. ما این را به عنوان خط قرمز خود معرفی کرده‌ایم.»
مدیر وزارت اطلاعات رژیم اسرائیل در ادامه اظهار داشت: «روس‌ها که موفقیت‌های بسیار مهمی را در سوریه دارند، مایل نیستند به دستاوردهای خود لطمه بزنند. روس‌ها می‌دانند که اگر حضور نیابتی ایران در سوریه منبع اختلاف، تنش و نقطه بالقوه ناآرامی است، آن‌ها (روس‌ها) هم قادرند یک بازیگر سازنده باشند و نقش محدود کننده و مهار کننده را مقابل ایران و حزب الله ایفا کنند.»
وی که بیست و هفت سال نیز در سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی (موساد) خدمت کرده، افزود: «روسیه در سوریه تسلط بیشتری دارد. این کشور به واسطه موضع منفعل ابتدایی آمریکا در سوریه فرصتی را پیدا کرد. آنجا هم دوست-دشمن (frenemies) هستند. همه‌چیز حول همکاری در موارد ممکن و اختلاف نظر در دیگر موضوعات است. آمریکا متحد راهبردی ما است و روسیه نیز حقیقتی اجتناب‌ناپذیر است.»
وی با ذکر خطرهای ناشی از بحران سوریه گفت سوریه «نمونه کوچک‌شده روابط جهانی و منطقه‌ای است؛ روسیه، آمریکا، ترکیه، ایران، اعراب و غیرعرب‌ها، شیعیان و سنی‌ها، داعش، القاعده و وابسته‌های آن‌ها. پیامدهای ناشی از سوریه هم‌ اکنون موجب رواج پدیده تروریسم و موج آوارگان شده و درحال از بین بردن ساختار اقتصادی و اجتماعی خاورمیانه و اروپا است.»

مقام صهیونیستی در خاتمه با ابراز امیدواری از ادامه حضور آمریکا در سوریه گفت: «امیدوارم که آن‌ها همچنان [در سوریه] حضور داشته باشند و همچنان از دغدغه‌های ما حراست کنند. مقابله با ایران که بزرگترین مسئله در منطقه است، باید ابتدا در سوریه انجام شود. شما می‌توانید با حداقل‌ها، کارهای زیادی را انجام دهید. با بودن در آنجا (سوریه) و نشستن در میز مذاکرات، آینده این کشور را شکل می‌دهید.»
کد مطلب: 84250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *