۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳

گزارش سی ان ان از توافق ایران،روسیه وترکیه

شبکه تلویزیونی سی ان ان درگزارشی ازنشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا گزارش داد که هر سه کشور در مورد تمامیت ارضی سوریه توافق دارند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان درگزارشی ازنشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا گزارش داد که هر سه کشور در مورد تمامیت ارضی سوریه توافق دارند.
به گزارش ایرنا، 'گول تویسوز' خبرنگار سی ان ان از آنکارا پیرامون نشست امروز (چهارشنبه) رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایتخت این کشور گفت: تا زمانی که پیام های متناقضی از واشنگتن در ارتباط با منطقه و سوریه شنیده می شود، روسیه عرصه بیشتری را به دست می آورد.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد: حضور و تسلط هرچه بیشتر روسیه در منطقه، قدرت و نقش عمده تری به مسکو به ویژه در مورد آینده این کشور می دهد.
وی گفت: هرسه کشور ایران، روسیه و ترکیه (در این نشست) برای یافتن راه حل سیاسی در مورد بحران سوریه تلاش می کنند.
تویسوز همچنین اظهار کرد: در حالیکه ایران و روسیه همچنان حامی دولت سوریه هستند و ترکیه نیز مسئول تحرکات شورشی (ضد دمشق) است، اما هرسه کشور در یک موضوع توافق و اشتراک نظر دارند که تمامیت ارضی سوریه است.
به گزارش ایرنا از دفتر آنکارا، روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه امروز (چهارشنبه) درچارچوب دور دوم مذاکرات سه جانبه و در ادامه مذاکرات آستانه و اجلاس سوچی، در نشستی به میزبانی آنکارا برای رایزنی در باره تحولات سوریه و همکاری با دمشق گرد هم امدند.
این نشست از جهاتی ادامه نشست های آستانه است که 9 دور آن در 14ماه گذشته با هدف حل و فصل بحران سوریه برگزار شده است و به ایجاد مناطق کاهش تنش یا عاری از درگیری در چهار منطقه مهم این کشور از جمله ادلب انجامید.
برگزاری نشست آنکارا که وعده زودهنگام آن در نشست سران سوچی هم داده شده بود، برای حل مساله سوریه بدون مشارکت قدرت های فرامنطقه ای که حضوری غیرقانونی در این کشور دارند، حائز اهمیت و نشانه تشکیل ائتلاف و ترکیب جدیدی در معادلات منطقه است.
 
کد مطلب: 84284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *