۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۴

ایران به سمت ارتقاء حقوق بشر رفته است

وزیر دادگستری که به منظور شرکت در اولین کنفرانس بین‌‌‌‌المللی عدالت در مراکش به سر می‌‌‌برد با وزیر دادگستری هلند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
وزیر دادگستری که به منظور شرکت در اولین کنفرانس بین‌‌‌‌المللی عدالت در مراکش به سر می‌‌‌برد با وزیر دادگستری هلند دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش ايلنا، سید علیرضا آوایی در این دیدار با تبریک به وزیر هلندی که در سن جوانی به چنین مقام ممتازی دست یافته است با اشاره به تجربیات بیش از سی ساله خود در امر قضا گفت: ما به سمت جرم‌‌‌‌‌زدایی و ارتقای حقوق بشر رفته‌‌‌ایم و در کاهش زندانیان و به حداقل رساندن اعدام و از جمله در موضوع اطفال، قدم‌‌‌های بزرگی برداشته‌‌‌ایم.
وی با اشاره به عدم آشنایی اروپایی‌‌‌ها از ایران اظهار داشت: من در اوایل انقلاب در خوزستان بودم و شاهد انفجارها و ترورهای بسیاری از سوی رژیم صدام بودم که پس از آن جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد و آنچه ما به آن تخریب‌‌‌‌ها نشان دادیم عکس‌‌العملی طبیعی بود. کشور ما اهل گفت‌وگو و مذاکره است و توافق برجام و اجرای کامل آن نشاندهنده پایبندی جمهوری اسلامی است. ما بین دو کشور همکاری‌های خوبی داریم و مردم دو کشور نسبت به هم علاقه‌مند هستند که به ویژه در موضوع فوتبال نماد بیشتری دارد
وزیر دادگستری ضمن ابراز علاقه‌مندی به گسترش روابط بر آمادگی کشورمان برای معاضدت قضایی و همکاری تاکید کرد.

همچنین ساندر دکر، وزیر دادگستری هلند تصریح کرد: از اینکه دیدم ایران در این کنفرانس حضور دارد بسیار خوشحال شدم و می‌‌‌‌دانم که ایران اوقات سختی را پشت سر گذارده است. اگر به عقب بازگردیم، می‌‌‌بینیم ایرانی‌‌‌‌‌‌ها همیشه نقش سازنده‌‌‌‌‌ای در کشورهای دیگر داشته‌‌‌اند از جمله در هلند. به نظرم ایران و هلند بتوانند همکاری که شما گفتید بر اساس موارد مهم در بحث قضایی پیش گیرند.
وی افزود: برجام فرصتی فراهم کرد که بخشی از تحریم‌‌‌‌های اقتصادی از پیش روی ایران برداشته شود. از طرف هلند، ما دنبال همکاری هستیم به ویژه آنکه درخصوص حقوق‌بشر در ایران برخی ایراداتی وارد می‌‌‌کنند اما من معتقدم توسعه در این بخش به وجود آمده است. همچنین شفافیت قضایی و تسهیل در رویه‌‌‌‌های قضایی خیلی خوب شده و اجرای عدالت و باز شدن فضای قضایی، ایجاد شده است.
وزیر دادگستری هلند اضافه کرد: شنیده‌‌‌ام در ایران یک سری محدودیت‌‌‌های دادگاهی برداشته شده و خوشحال شدم. در این کنفرانس نیز حضور کشورها فضا را برای همکاری‌‌های قضایی بهتر می‌‌‌کند که این خود به ارتقای روابط کمک می‌‌‌کند و ما از آن استقبال م‌ کنیم.

در ادامه این دیدار، وزیر دادگستری ضمن دعوت از طرف هلندی برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران، آن را فرصتی برای آشنایی بیشتر با دستگاه قضایی و پیشرفت‌های ایران دانست و تصریح کرد که ما در ایران دانشگاه علوم قضایی برای تربیت قضات داریم.
ساندر دکر ضمن تشکر و قبول دعوت ایشان، متقابلاً از وی برای دیدار از هلند دعوت کرد و گفت کشورم برای حضور شما آمادگی دارد.

شایان ذکر است که در مذاکرات، توانمندی ایرانی‌‌‌های مقیم هلند با ذکر نمونه‌‌‌های موفقی که در سطوح بالای علمی و تخصصی مشغول به کار هستند مورد تاکید قرار گرفت که مورد تایید وزیر و اعضای هیات هلندی واقع شد.
در این دیدار سفرای دو کشور، محمدتقی موید و دزیره بونیس و هیات‌‌های همراه نیز حضور داشتند.
شایان ذکر است که در کنفرانس سه روزه استقلال دستگاه عدالت که با ابتکار مراکش در حال برگزاری است، هشتاد کشور از سراسر جهان مشارکت دارند.
کد مطلب: 84298
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *