۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۶

خروج آمریکا از برجام خلاف تعهدات است

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت: مسکو بر اجرای توافق برجام توسط همه طرف‌ها تأکید داشته و خروج آمریکا از آن را برخلاف اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی می‌داند.
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه گفت: مسکو بر اجرای توافق برجام توسط همه طرف‌ها تأکید داشته و خروج آمریکا از آن را برخلاف اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی می‌داند.
به گزارش ايرنا، «لئونید اسلوتسکی» امروز- یکشنبه در دیدار «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، از مواضع آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه، جمهوری اسلامی را کشوری مهم در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و افزود: ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و حضورش در مجامع بین المللی می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت کمک فراوانی کند.
«اسلوتسکی» تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون عالی ایران و روسیه در مجالس دو کشور را تقویت کننده مناسبات سیاسی و اقتصادی فیمابین دانست و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر میان مجالس ایران و روسیه تأکید کرد.
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه با تأکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تحولات بین المللی افزود: دو کشور در تدوین ساختار امنیت بین‌المللی تأثیرگذار بوده که باید با برنامه‌ریزی دقیق و تبادل دیدگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.
«اسلوتسکی» در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مواضع آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: روسیه بر اجرای توافق برجام توسط همه طرف‌ها تأکید داشته و خروج آمریکا از آن را برخلاف اصل پایبندی به تعهدات بین‌المللی می‌داند.
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه با تأکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی اقتصادی، صنعتی و نظامی در دو کشور اظهار داشت: بسترهای فراوانی در بخش‌های کشاورزی، هسته‌ای و انرژی در روسیه و ایران وجود دارد که باید در راستای تأمین منافع دو ملت از آن بهره برد.
**تأمین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در سایه همکاری ایران و روسیه
«علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک انتخاب مجدد «ولادیمیر پوتین» به عنوان رئیس جمهور روسیه گفت: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت وی، شاهد توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین باشیم.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: همواره روابطی دوستانه و راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برقرار بوده است، لذا تدوین نقشه راهی برای گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ضروری است.
بروجردی با تأکید بر توسعه و گسترش مراودات پارلمانی فیمابین اظهار داشت: مجالس دو کشور می‌توانند موتور محرکه و تسهیل‌کننده ارتباطات در بخش‌های مختلف باشند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: همکاری جمهوری اسلامی و روسیه در مسائل منطقه‌ای و بین المللی به تأمین امنیت و ثبات پایدار بین‌المللی کمک می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات نادرست رئیس جمهور آمریکا گفت: عدم احترام به هنجارهای بین المللی، نقض تعهدات بین المللی و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به گسترش ناامنی و تداوم بحران منجر می شود.
به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اجرایی شدن موافقت‌نامه و تفاهمات به امضاء رسیده میان دو کشور خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن موافقتنامه‌ها و رفع موانع بانکی می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و صنعتی میان بخش‌های دولتی و خصوصی ایران و روسیه منجر می شود.

 
کد مطلب: 84484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *