۰
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹

پاسخ کرملین به توهین ترامپ علیه اسد

سخنگوی کاخ کرملین به پیام توییتری اخیر رئیس‌جمهوری‌ آمریکا، که در آن اصطلاحات نامناسب علیه رئیس‌جمهوری سوریه به کار برده است، واکنش نشان داد.
سخنگوی کاخ کرملین به پیام توییتری اخیر رئیس‌جمهوری‌ آمریکا، که در آن اصطلاحات نامناسب علیه رئیس‌جمهوری سوریه به کار برده است، واکنش نشان داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، امروز- دوشنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی، «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه خواند.
این سخنگو در واکنش به توهین زننده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه اسد، گفت: «از دیدگاه ما، استفاده از کلمات توهین‌‌آمیز در حق رئیس‌جمهوری قانونی یک کشور ناشایست است.»
طبق این گزارش، دونالد ترامپ، روز گذشته در سلسله پیام‌های توییتری نوشت: «بسیاری از جمله زنان و کودکان، در حمله بی‌فکرانه شیمیایی سوریه کشته شدند. منطقه [در معرض] بی‌رحمی، مسدود شده و به محاصره ارتش سوریه درآمده است. همچنین دسترسی آن به جهان خارج کاملا قطع شده است. رئیس‌جمهور پوتین، روسیه، و ایران به خاطر حمایت از "اسدِ حیوان" مسئول هستند. آنها هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد. فورا راه را برای کمک‌های درمانی و راستی‌آزمایی باز کنید. فاجعه انسانی دیگری بدون هیچ دلیلی. بیمار!»
ترامپ در توییت دیگری با اشاره به سیاست دولت «باراک اوباما» و تعیین خط قرمز در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، نوشت: «اگر رئیس‌جمهور اوباما به خط قرمز خود پایبند می‌بود، فاجعه سوریه خیلی وقت تمام شده بود. اسد حیوان به تاریخ می‌پیوست.»
کد مطلب: 84557
برچسب ها: سوریه روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *