; ?>; ?> حضور ایران در مسابقات ارتش‌های جهان - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸

حضور ایران در مسابقات ارتش‌های جهان

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش ضمن تشریح برنامه‌های ورزشی آجا در آستانه 29 فروردین‌ ماه روز ارتش، از اعزام 11 تیم ورزشی به مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان (سیزم) امسال خبر داد.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش ضمن تشریح برنامه‌های ورزشی آجا در آستانه 29 فروردین‌ ماه روز ارتش، از اعزام 11 تیم ورزشی به مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان (سیزم) امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی امروز- دوشنبه - در نشست خبری به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به پتانسیل بالای ارتش در حوزه ورزش، گفت: اکنون ارتش در30 لیگ ورزشی کشور حضور فعال دارد که این تیم‌ها موفقیت‌های مختلفی در هر یک از این رشته‌ها کسب کرده‌اند.
وی با بیان این که سازمان تربیت بدنی ارتش همه ساله به مناسبت 29 فروردین جشنواره‌های فرهنگی - ورزشی برگزار می‌کند، افزود: این مسابقات از 21 فروردین‌‌ ماه سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی تا روز 29 فروردین ‌ماه روز ارتش و دلاورمردی‌های ارتش ادامه پیدا می‌کند.
امیر فولادی حضور در مزار شهدا و مرقد حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا را آغازگر برنامه‌های فرهنگی ورزشی این هفته برشمرد و افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی ارتش در بخش های مختلف و گوناگونی است که برگزاری مسابقات ویلچررانی، کوهنوردی، کوهپیمایی، حضور ورزشکاران آجا در نماز جمعه در سراسر کشور، رقابت ورزشی بانوان ارتش در رشته‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزش در رشته‌های تیراندازی، والیبال و ... خواهد بود.
وی همچنین از کلنگ‌زنی ورزشگاه زورخانه‌ای در منازل سازمانی شهید رسولی ستاد ارتش در همین هفته خبر داد و عنوان کرد: رقابت ورزشی بین پیشکسوتان بستکبال ارتش و پیشکسوتان سازمان تربیت بدنی کشور نیز در این هفته برگزار خواهد شد.
این مقام نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این هفته برای نخستین بار مسابقات دفاع شخصی در ارتش برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات دوگانه (دومیدانی و دوچرخه سواری) در مرکز آموزش توپخانه‌ اصفهان برگزار می‌شود.
فولادی افزود: مسابقات سه‌گانه ارتش نیز به عنوان یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های موجود در ارتش طی هفته پیش رو به میزبانی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار می‌شود؛ علاوه بر این برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیز بخش دیگری از برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات گلبال ویژه نابینایان و مسابقات فوتسال بین تیم‌های منتخب ارتش و تیم هنرمندان، از انجام مراسم اختتامیه هفته فرهنگی ورزشی ارتش در روز 4 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این مراسم با معرفی برترین‌های ورزشی در هر رشته به پایان خواهد رسید.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در ادامه این نشست خبری از اعزام 11 تیم ورزشی به مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان در سال جاری اشاره و اضافه کرد: امسال همچنین دانشجویان ارتش در مسابقات ورزشی دانشجویان ارتش‌های جهان در اندونزی نیز حضور خواهند یافت.
وی رویکرد ورزشی ارتش را توجه به رشته‌های کاربردی از جمله شنا، شیرجه، تیراندازی سه‌گانه و پنج گانه برشمرد و افزود: توجه به فعالیت ورزشی در خانواده‌ها نیز یکی از اولویت‌های مهم ورزشی در ارتش به شمار می‌آید که برنامه‌ریزی‌ها به این مقوله توجه جدی شده است.
امیر فولادی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت‌های سازمان تربیت بدنی ارتش برگزاری مسابقات ورزشی با کشورهای دوست و همسایه وانجام رقابت‌های ورزشی با وابستگان نظامی کشورهای مختلف مستقر در ایران است که در این جهت نیز برنامه‎ریزی‌هایی صورت گرفته است.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش یادآور شد: به اعتقاد ما تربیت بدنی در ارتش علاوه بریک کار ورزشی یک امر فرهنگی است که نسبت به آن اهتمام جدی در ارتش وجود دارد.
لازم به ذکر است در این نشست خبری علاوه بر نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی رؤسای تربیت بدنی نیروهای ارتش نیز حضور داشتند و به تشریح فعالیت‌های ورزشی خود پرداختند.
کد مطلب: 84559
برچسب ها: مسابقات ارتش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *