۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲

خودروهای گشت ویژه در خیابان فردوسی

در راستای اعلام نرخ رسمی دلار از سوی دولت، خودروهای گشت سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه مأموران نیروی انتظامی در خیابان فردوسی مستقر شده‌ و در حال بازرسی از صرافی‌ها هستند.
در راستای اعلام نرخ رسمی دلار از سوی دولت، خودروهای گشت سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه مأموران نیروی انتظامی در خیابان فردوسی مستقر شده‌ و در حال بازرسی از صرافی‌ها هستند.
به گزارش فارس، پس از افزایش بی رویه نرخ دلار در کشور و واکنش‌های شدید مردم، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان قضایی به این موضوع، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارزا اظهار کرد: دولت مصمم است به مردم اطمینان دهد که قادر است اقتصاد کشور را باثبات، با اطمینان و قابل پیش‌بینی اداره کند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آن‌ها، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، 4 هزار و 200 تومان خواهد بود و با این عدد و رقم ارز به همه نیازهای کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز پاسخ داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد.
در همین راستا از صبح امروز سه شنبه 21 فروردین ماه خودروهای گشت سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه مأموران نیروی انتظامی در خیابان فردوسی مستقر شده‌ و در حال بازرسی از صرافی‌ها هستند.
هرچند به نظر می‌رسد تجمع صرافی‌ها در تهران در حوالی میدان فردوسی و بازار بزرگ تهران باشد اما مسئولان تعزیرات وعده داده‌اند که در هرجایی که تخلفی صورت گیرد و مردم آن را گزارش دهند حضور خواهند یافت.
محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه حداقل 15 اکیپ گشت تعزیرات امروز در مکان‌های مختلف فروش ارز مستقر شده‌اند، گفت: ما با هرجایی به غیر از صرافی‌های مجاز که اقدام به خرید و فروش ارز کنند برخورد می‌کنیم.
وی افزود: ممکن است برخی از معاملات مصداق بارز جرم همچون اخلال در نظام ارزی کشور باشد که رسیدگی به آن در صلاحیت دستگاه قضایی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به تأثیر حضور گشت تعزیرات و مأموران ناجا در کنترل بازار ارز اظهار کرد: قاضی کشیک در گشت‌های سیار ما حضور دارد و به محض رؤیت تخلف، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار می‌دهد.
کد مطلب: 84617
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *