۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷

آمریکا قصد حمله به سوریه را دارد

شبکه تلویزیونی 'خبر.7' ترکیه در گزارشی اعلام کرد که آمریکا قصد حمله هوایی به نقاط حساس از جمله مراکز استقرار نیروهای مقاومت و پایگاه های سربازان روسی در سوریه را دارد.
شبکه تلویزیونی 'خبر.7' ترکیه در گزارشی اعلام کرد که آمریکا قصد حمله هوایی به نقاط حساس از جمله مراکز استقرار نیروهای مقاومت و پایگاه های سربازان روسی در سوریه را دارد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این شبکه در پخش تلویزیونی وهمچنین پایگاه خبری خود افزود: عصر روز گذشته (دوشنبه) ترافیک سنگینی در مذاکرات بین مقامات آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی در خصوص سوریه وجود داشت که به گفته رسانه ترک ، نشان دهنده حمله هوایی آمریکا به سوریه با مشارکت این دو کشور اروپایی است. 
بنابر اعلام این رسانه: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ادعا کرده اند حملات شیمیایی ادعایی علیه مردم غوطه شرقی از سوی دولت این کشور بوده است وبه همین دلیل مقامات وزارت دفاع (پنتاگون) و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) 22 نقطه حساس در سوریه را در نقشه اهداف جنگنده های هوایی آمریکا قرار می دهند. 
شبکه 'خبر.7' اضافه کرد: در میان اهداف جنگنده های آمریکایی، مراکز استقرار نیروهای مقاومت و 2 پایگاه سربازان روسی در طرطوس و حمص قرار دارند که به ادعای رسانه های آلمانی از روز گذشته و طی امروز این پایگاه ها در حال تخلیه هستند. 
این رسانه ترک به نقل از زکریا مولاحافجی کارشناس سوری روابط بین الملل نوشت: آمریکا با همراهی جنگنده های انگلیسی، فرانسوی و اسراییلی در چند روز آینده بیش از 20 نقطه حساس سوریه از جمله فرودگاه و پادگان های نظامی در مناطق حسکه، دیرالزور، حما، طرطوس، حمص و دمشق را از زمین، هوا و دریا موشک باران خواهد کرد. 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یکشنبه هفته جاری، ساعاتی پس از ادعاهای مخالفان سوری مبنی بر حمله شیمیایی به غوطه شرقی از سوی دمشق، روسیه و ایران را مسئول آن دانست. 
وی روز گذشته نیز در سخنانی تهدید کرد طی 24 تا 48 ساعت آینده، 'تصمیمات مهمی' در مورد سوریه اتخاذ خواهد کرد. 
در همین ارتباط دولت روسیه نیز اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حمله شیمیایی به شهر دوما در منطقه غوطه شرقی در سوریه پیدا نشده است. 
به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، کارشناسان روس با حضور در محل به همراه نمایندگان هلال احمر سوریه از محل بازدید کرده و هیچ ردی از گاز کلر یا هر ماده شیمیایی دیگر که علیه غیر نظامیان استفاده شده باشد، یافت نکرده اند.
وی تاکید کرد: مسکو از 'تحقیقات صادقانه' استقبال می‌کند اما با اتهام بدون مدرک مخالف است. 
فروردین سال گذشته نیز آمریکا به بهانه واهی حمله شیمیایی دولت سوریه به دهکده خان شیخون در استان ادلب سوریه، 59 موشک، بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و کنگره آمریکا، از ناوهای مستقر در دریای مدیترانه به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص شلیک کرد. 
ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می شود که دولت سوریه، به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. 
کد مطلب: 84647
برچسب ها: سوریه آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *