۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۶

اروپا به دنبال حفظ برجام است

مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا با ابراز امیدواری در حل مشکلات موجود در موضوع برجام گفت: اروپا به دنبال روش‌هایی برای حفظ برجام است و در این زمینه تلاش های خود را ادامه می دهد.
مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا با ابراز امیدواری در حل مشکلات موجود در موضوع برجام گفت: اروپا به دنبال روش‌هایی برای حفظ برجام است و در این زمینه تلاش های خود را ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا از خانه ملت، «تارجا گروندی» که به ایران سفر کرده است امروز- سه‌شنبه- با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار اظهارداشت: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در زمینه تجاری با اروپا منافع مشترک دارد هر چند آنگونه که باید از منافع این توافق بهره‌مند نشده است.
مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا ضمن ابراز امیدواری از شکوفایی روابط اقتصادی و تجاری ایران و آمریکا تاکید کرد: حفظ برجام به نفع همه خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا برای نقض تعهدات برجام و خروج از این توافق اشاره کرد و گفت: در صورت خروج کنگره آمریکا از توافق برجام، جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت و جهان می فهمد که توانمندی ایران برای حرکت در این مسیر بیش از توانمندی قبل از توافق است.
بروجردی یادآور شد: ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان‌پی‌تی دارای پشتوانه فتوای رهبر معظم انقلاب در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: اصل مخالفت جمهوری اسلامی ایران با بمب هسته‌ای اصلی پایدار و خط قرمز پررنگ ما است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: قطار فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب توافق متوقف نشده و همه شرایط در ایران برای حرکتی پرشتاب در زمینه فعالیت‌های هسته ای منهای بمب اتمی مهیا است.
بروجردی در مورد تحولات اخیر در منطقه نیز یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حمایت کرده اما تصمیمات رییس جمهوری آمریکا بخشی از بحران‌های امروز را شکل داده است.
وی تصریح کرد: ایران هیچگاه از بروز هرگونه جنگ و خونریزی حمایت نکرده و طرفدار جدی صلح در منطقه و جهان بوده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به نقش اروپا نسبت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: انتظار از اروپا، اروپای توانمند در مقابل زیاده خواهی‌ها و هنجارشکنی‌ها نسبت به توافق بین‌المللی برجام است.
مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط پارلمانی از دیگر محورهای این دیدار بود.
کد مطلب: 84659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *