۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰

آهنگساز برنده اسکار به ایران می‌آید

۹ فیلم مستند و ۱۹ فیلم کوتاه ایرانی در بخش بازار سی‌ و‌ ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای مهمانان خارجی به نمایش در می‌آید.
۹ فیلم مستند و ۱۹ فیلم کوتاه ایرانی در بخش بازار سی‌ و‌ ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای مهمانان خارجی به نمایش در می‌آید.
به گزارش  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم های کوتاه و مستند ایرانی که برای نمایش‌ در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شده‌اند، اعلام شد.

این فیلم ها در زمان جشنواره برای مهمانان خارجی، مدیران جشنواره‌ها و خریداران به نمایش درمی‌آیند و دیگر افرادی که کارت جشنواره را دارند در صورت خالی بودن ظرفیت صندلی ها می توانند در سالن حضور یابند.

امسال در بخش بازار 9 فیلم مستند به نمایش درمی آید که شامل ارثیه پدری (مهدی نقویان)، بانو قدس ایران (مصطفی رزاق کریمی)، پنج (سید مجتبی موسوی)، در جستجوی فریده (کورش عطایی، آزاده موسوی)، داستان یمن (محمدعلی شعبانی)، در جستجوی خانه خورشید (مهدی باقری)، درباره فروشنده (وحید صداقت، تهمینه منزوی)، راه دل (مهدی زمان‌پور کیاسری)، شرم بودا (مرتضی آتش زم‌زم) می شود.

همچنین 19 فیلم کوتاه در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می آید. فیلم های کوتاه شامل آتن (حسین شاعری)، آقای گوزن (مجتبی موسوی)، آلفابت (کیانوش عابدی)، بچه خور (محمد کارت)، ترخیص (آزاده موسوی)، چتر خاکستری (محمد پوستین دوز)، چشم انداز خالی (علی زارع قنات نوی)، حذف همه (محمدعلی رخشانی)، درخت زیتون سعد (احمد زائری)، دوست برادر همسایه (محمد ابراهیم عزیزی)، رویای باغ (رهی قاسمی)، زونا (طوفان نهان قدرتی)، زیبای زیبا (سید سجاد موسوی)، سلام (محمدرضا حاجی غلامی)، کلاغ پر (ریحانه کاوش)، لابیرنت (شیوا نوری)، ماه گفت: قلپ قلپ کمک (ریحانه کاوش)، مردی با کت و شلوار آبی (جمشید بهمنی)، نگاه (فرنوش صمدی) است.

آهنگساز برنده اسکار به ایران می‌آید
 
نیکولا پیووانی آهنگساز و رهبر ارکستر سرشناس ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلمسازان نامداری چون فدریکو فلینی، برادران تاویانی و مارکو بلوکیو را دارد، مهمان ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر می‌شود.

بنابر این گزارش، او در تاریخ 5 اردیبهشت ماه مصادف با 25 آوریل در تالار وحدت اجرایی زنده خواهد داشت و در این کنسرت منتخبی از قطعاتی که پیش از این برای تعدادی از فیلم های سینمایی ساخته است، اجرا می کند. کنسرت پیووانی در یک نوبت اجرا ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین است.

پیووانی برای بیش از 130 فیلم موسیقی متن ساخته است و برای‌ «زندگی زیباست» (1997) به کارگردانی روبرتو بنینی برنده اسکار بهترین موسیقی شد.

نیکولا پیووانی متولد 26 ماه می 1946 در رم است. او در دانشگاه ساپینزا در رم به تحصیل پرداخت و در 1967 از کنسرواتوآر وردی در ساز تخصصی پیانو مدرک گرفت. پیووانی سپس رهبری ارکستر را زیر نظر مانوس هاجیداکیس موسیقی‌دان یونانی آموخت.

او موسیقی متن سه فیلم «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه» به کارگردانی فلینی را ساخته و بعدها باله‌ای با نام «باله فلینی» را تصنیف کرد. موسیقی برنده اسکار فیلم «زندگی زیباست» در سال 2000 نامزد دریافت جایزه گرمی در رشته «بهترین موسیقی متن برای سینما، تلویزیون و دیگر رسانه‌های بصری» شد.

از میان فیلم‌هایی که نیکولا پیووانی برای آنها موسیقی تصنیف کرده می‌توان به «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن» (مارکو بلوکیو، 1972)، «عطر بانوی سیاه‌پوش» (فرانچسکو باریلی، 1974)، «ردپا روی ماه» (لوئیجی باتزونی، 1975)، «جهش در تاریکی» (مارکو بلوکیو، 1980)، «شب سن لورنزو» (برادران تاویانی، 1982)، «کائوس» (برادران تاویانی، 1984) اشاره کرد.

پیووانی در سال 2005 یکی از اعضای هیات داوران جشنواره جهانی فیلم مسکو بود. او با کارگردان‌های فرانسوی نیز همکاری می‌کند و با سینماگرانی مانند دانیل تامپسون، فیلیپ لوره و اریک-امانوئل اشمیت همکاری کرده است. وزیر فرهنگ فرانسه سال 2008 در جشنواره فیلم کن نشان فرمانده هنر و ادبیات فرانسه را به پیووانی اهدا کرد.

پیووانی اعتقاد دارد ساختن موسیقی متن برای فیلم‌های زیاد باعث درجا زدن موسیقیدان می‌شود اما در تئاتر، موسیقی بالاتر از هر هنری است. پیووانی در زمینه تئاترهای موزیکال نیز فعالیت دارد و در حوزه موسیقی ارکسترال و مجلسی نیز کار می‌کند.

گفتنی است؛ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
کد مطلب: 84667
برچسب ها: اسکار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *