۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲
کواکبیان در جمع مردم مسجد موسی‌بن جعفر(ع) منطقه ۱۹:

اگر دست‌های پنهان مانع کنترل نرخ ارز هستند حتما باید افشا شوند

اگر صدای مردم را بشنویم بهتر می‌توانیم قانون تصویب کنیم
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۹ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۰ فروردین ، در مسجد موسی بن جعفر (ع) منطقه ۱۹ تهران با حضور دبیران شورایاری‌ها و شهردار منطقه ۱۹ و مسوولان اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران برگزار شد.
اگر دست‌های پنهان مانع کنترل نرخ ارز هستند حتما باید افشا شوند
جلسه عمومی بررسی مشکلات مردم منطقه ۱۹ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۰ فروردین ، در مسجد موسی بن جعفر (ع) منطقه ۱۹ تهران با حضور دبیران شورایاری‌ها و شهردار منطقه ۱۹ و مسوولان اجرایی، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران برگزار شد.
در این نشست ابتدا دبیران شورایاری  و شهروندان منطقه به بیان مشکلات عمده و مسائل شهری موجود در محلات منطقه ۱۹ تهران پرداختند.
حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران طی سخنانی گفت: امسال یک درصد از بودجه ۱۷هزار و پانصد میلیاردی شهرداری تهران به مسکن اجتماعی اختصاص یافت که حدود یازده پروژه منطقه ای و دو پروژه فرامنطقه ای مانند بوستان را شامل می‌شود.
وی افزود: در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از بزرگترین موانع تامین تسهیلات مربوط است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم روند نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را تسریع کنیم.
قربانی شهردار منطقه ۱۹ در پاسخ مسائل مربوط به منطقه گفت: حدود ۳۰ هکتار اززمین‌های مربوط به پارک ۱۸۰ هکتاری تملک شده و با کارشناسی انجام شده درصورت تامین بودجه هزار میلیارد تومانی، سایر املاک در محدوده پارک نیز قابل تملک است. عملیات عمرانی و پاکسازی در ۳۰هکتار تملک شده از هم اکنون درحال انجام است.
وی افزود: امسال اولین پل مکانیزه به بهره‌برداری رسید و طراحی دوپل مکانیزه نیز به اتمام رسیده که در سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.
محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات نیمی از مناطق تهران برگزار شده و نیمی دیگر از مناطق باقی مانده است. علت برگزاری این جلسات شنیدن مشکلات مردم از زبان خود آن‌ها و شنیدن پاسخ از زبان مسئولین منطقه‌ای است.
وی افزود: شورایاری‌ها مظلوم هستند و مردم نیز باید بتوانند صدای خود را به مسئولین برسانند، ما آمده ایم که بگوییم در کنار شما هستیم و صدای شما را می‌شنویم. امروز برای شورایاری و شورای محلات قانون ننوشته ایم و هنگامی که سعی کردیم این شورا را قانونمند کنیم ما را به اصل ۱۰۰ قانون اساسی ارجاع دادند.
محجوب خاطرنشان کرد: شورایاری‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در انتقال نظرات مردم محلات به مسئولین و کمک به روند قانونگذاری داشته باشند، ما نیز این جلسات را برگزار می‌کنیم تا بگوییم در کنار مردم و شورایاری‌ها هستیم و صدای آن‌ها باید شنیده شود.
در ادامه دکتر فرهادی فرماندار تهران گفت:‌ منطقه ۱۹ از مناطق محروم تهران است، البته خدمات فراوانی هم در این منطقه انجام شده که از جمله آنها می‌توان به سرانه ۵۶ متر فضای سبز اشاره کرد، از نظر فضای آموزشی این منطقه با وجود ۲۰ مدرسه کوچک در حد متوسط رو به بالا قرار دارد. از نظر بزرگراه‌ها و فضای فرهنگی نیز منطقه ۱۹ در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی افزود: وجود نعمت آباد ظرفیت بسیار بزرگی برای منطقه است که مردم از فاصله‌های زیاد برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند. یکی از امتیازات این منطقه وجود تنها ۱۵ تا ۲۰ هکتار بافت فرسوده است، درحالی که در کل تهران ۳۶۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد. البته تلاش برای نوسازی همین مقدار بافت فرسوده نیز درحال انجام است.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد:‌ یکی از وظایف فرمانداری ایجاد هماهنگی دستگاه‌ها است که با کمک این جلسات و همیاری نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده و از طریق دبیرخانه‌ای که جهت پیگیری مصوبات جلسه مناطق تشکیل شده روند رفع مشکلات مربوط به هرمنطقه پیگیری می‌شود.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: یاد و خاطره شهدای هسته ای و همچنین چهار شهید مدافع حرم که دوشنبه شب در اثر اصابت موشک رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.
وی افزود: هدف از این جلسات رفع مشکلات مناطق است که با کمک فرماندار محترم تهران و همراهی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران امکان پذیر شده و در نوع خود بی سابقه است. شنیدن صدای مردم یکی از فایده‌های این جلسات است و نمایندگان مردم موظف‌اند صدای مردم را بشنوند چرا که قانونگذاری بدون شنیدن صدای مردم معنایی نخواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس وظیفه نظارتی دارند و لازم است به روند اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی در مناطق ۲۲گانه تهران توسط دستگاه‌های اجرایی نظارت کنیم. طی این سلسله جلسات نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در مناطق نیز محقق می‌گردد.
دکتر کواکبیان افزود: از دولت می‌خواهیم با تمام توان قیمت ارز را کنترل کند، البته در این خصوص وقتی قیمت دلار به ۴۵۰۰ تومان رسید در مجلس نیز تذکر داده ایم که درکشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و امارات ۴۰سال است که قیمت ارز ثابت مانده و لازم است فکری بکنیم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: توجیهاتی که در مورد نابسامانی بازار ارز می‌شود را هرگز قبول نداریم. در زمان «محمود آقا» می‌گفتند «جمشید بسم الله» در چهارراه استانبول باعث نابسامانی‌ها است و حالا می‌گویند دست‌های پنهان بازار را متلاطم می‌کند.
دکتر کواکبیان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، رئیس جمهور محترم و همشهری عزیز،مردم انتظار دارند دست‌های پشت پرده را افشا کنید. مردم برای شنیدن اینکه چه کسانی چوب لای چرخ دولت می‌گذارند آمادگی دارند و از شما می‌خواهیم اخلالگران بازار ارز را معرفی کنید. دبیرکل حزب مردم‌سالاری درخصوص فیلترینگ تلگرام و پیام رسان‌های داخلی افزود: قرار نیست پیام رسان‌های داخلی ما از اسرار مردم باخبر شوند، طبق اصل ۲۵ قانون اساسی افشای اطلاعات مردم جرم است. البته قرار دادن اسرار مردم در اختیار خارجی‌ها نادرست است و به جای بستن سایت‌ها و پیام رسان‌ها باید این حوزه را به درستی مدیریت کنیم.
وی افزود: زمانی می‌گفتند بلندگو حرام است اما وقتی کاربرد آن را دیدند از آن استفاده کردند، زمانی می‌گفتند دیش‌های ماهواره‌ای ممنوع است و حتی این ممنوعیت قانون شد، اما حالا نیروی انتظامی از اجرای این قانون و جمع آوری دیش‌های ماهواره‌ای شرم دارد. زمانی کلانتری‌ها از دستگیرشدگان به جرم داشتن ویدئو پر می‌شد. زمان رو به جلو است و تکنولوژی در حال پیشرفت است، لازم است نه در تکنولوژی حل شویم و نه اینکه با آن مقابله کنیم. استفاده از تکنولوژی‌های جدید در راستای منافع ملی بهترین راه حل است.
نماینده مردم تهران در خصوص مشکلات منطقه ۱۹ گفت: مردم مناطق دارای بافت‌های فرسوده باید بتوانند با دریافت وام‌های ۶درصدی که وعده دولت است نسبت به نوسازی و بازسازی اقدام کنند. ساخت بیمارستان تامین اجتماعی با توجه به قول شهردار در راستای تأمین زمین مربوط به آن باید محقق شود.
 
کد مطلب: 84681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *