۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹

شاخص بورس 461 واحد دیگر افت کرد

شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته (چهار شنبه) 461 واحد افت کرد و به رقم 96 هزار و 287 واحدی عقب نشینی کرد.
شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته (چهار شنبه) 461 واحد افت کرد و به رقم 96 هزار و 287 واحدی عقب نشینی کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در معاملات امروز 957 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 73 میلیارد ریال در 57 هزار و 655 نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی کاهشی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 146 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 186 واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 138 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 662 واحد پایین آمد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 392 واحد و شاخص بازار دوم بورس 640 واحد کاهش یافت.

** خودرو صدرنشین شد 
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 180 میلیون سهم به ارزش 209 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 183 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 181 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 118 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 100 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز، نمادهای شخارک (پتروشیمی خارک)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه)، جم (پتروشیمی جم) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته و آن را پایین کشیدند، در مقابل همراه (همراه اول) و کچاد(صنعتی و معدنی چادرملو) با تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.

**افت 10 پله ای فرابورس
آیفکس (شاخص فرابورس) نیز امروز 10 واحد پسرفت کرد و در جایگاه یک هزار و 64 واحدی قرار گرفت.
در معاملات امروز فرابورس بیش از 315 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 60 میلیارد ریال در 388 هزار نوبت خرید و فروش شد.
شاخص فرابورس در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، ذوب (ذوب آهن)، شرانل (نفت ایرانول) و شاوان (نفت لاوان) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
کد مطلب: 84734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *