کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگفتم بخاطر مصلحت پرونده رسیدگی نشده است

22 فروردين 1397 ساعت 17:04

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده احمدی‌نژاد گفتم حکمتی است که در آینده نه چندان دور روشن می‌شود و گفتم اگر حکمت آن را بگویم حکمت نیست. در مدت این سه چهار سال هیچ وقت به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است.


سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده احمدی‌نژاد گفتم حکمتی است که در آینده نه چندان دور روشن می‌شود و گفتم اگر حکمت آن را بگویم حکمت نیست. در مدت این سه چهار سال هیچ وقت به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه درنشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به ما لطمه زیادی بزند دوستی‌های نابجا است؛ دوستی الزاما میل به فرد نیست. دوستی با هر تشکیلات، ساختار و یا فردی اگر بدون دقت و محاسبه باشد می‌تواند برای انسان مضر باشد.
وی با بیان اینکه اگر انسان عیب خودش را ندید آرام آرام خودخواه و خودبزرگ بین می‌شود، گفت: انسان به یکباره، دیکتاتور و مستکبر و خودبزرگ‌بین نمی‌شود‎.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه طولانی شدن پرونده‌های ما به دلیل نظر کارشناسی است، یادآور شد: یکی از این کارشناسی‌ها، کارشناسی‌های پزشکی است. درمورد اینکه نظر پزشک دقیق باشد و لازم به تکرار نباشد باید چه کارکنیم؟ برای توقعی که ازسوی مسئولین هست و توقعی که مردم دارند چه کاری می‌توان انجام داد؟ چه کمکی می‌توانید انجام دهید که این توقع مردم را به میزانی که میسر هست تامین کنیم؟ بیان بعضی از مسائل پرونده‌ها میسر نیست.
وی افزود: بدنبال اصلاح قانون هستیم که اواخر سال گذشته به شورای نگهبان رفت، گفتند ایراد دارد، به مجمع تشخیص مصلحت رفته است در کمیسیون مجمع گفتم این موضوع برای متهم، جامعه و صددرصد برای قاضی و ... مفیداست. اگر من بیان کنم علیه من شکایت می‌کنند که یک مورد شکایت هم شد. در جایی بنده گفتم بله این فردی که شما گفتید دستگیر شده، وی رفته و شکایت کرده و گفته است فلانی آبرویم را برده است‎ ‎.
در ادامه دانشجویی پرسید هر بار پرسیده می‌شود که چرا به پرونده احمدی‌نژاد رسیدگی نشده می‌گویند الان به مصلحت نیست، این مصلحتی که عنوان می‌کنید برخلاف شفافیت است که اژه‌ای پاسخ داد: در مورد پرونده احمدی‌نژاد گفتم حکمتی است که در آینده نه چندان دور روشن می‌شود و گفتم اگر حکمت آن را بگویم حکمت نیست. در مدت این سه چهار سال هیچ وقت به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مصلحت به پرونده رسیدگی نشده است.
اژه‌ای تاکید کرد: در ارتباط با حقوق‌های نجومی برای ۱۰ نفر تاکنون حکم صادر شده که بدوی است. پرونده ۱۰ نفر دیگر اخیرا به دادگاه رفته و به زودی حکم صادر می‌شود. تعدادی کیفرخواست هم صادر شده است‎.


کد مطلب: 84749

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84749/نگفتم-بخاطر-مصلحت-پرونده-رسیدگی-نشده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir