۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۶

در حال ارزیابی اطلاعات مربوط به سوریه هستیم

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این که آیا شواهد کافی برای متهم بودن اسد در استفاده از گاز شیمیایی دارید، گفت هنوز در حال ارزیابی اطلاعات خود و متحدانمان هستیم و بر روی این موضوع کار می کنیم.
وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این که آیا شواهد کافی برای متهم بودن اسد در استفاده از گاز شیمیایی دارید، گفت هنوز در حال ارزیابی اطلاعات خود و متحدانمان هستیم و بر روی این موضوع کار می کنیم.
به گزارش ايرنا، جیمز متیس روز چهارشنبه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری که به هنگام استقبال وی از وزیر دفاع هلند پرسید، مطرح کرد.
وی همچنین به این پرسش ، آیا ارتش آمریکا برای حملات تلافی جویانه علیه دولت سوریه آماده می شود، اینگونه پاسخ داد که اگر رئیس جمهوری آمریکا تشخیص دهد ، آماده ارائه گزینه های نظامی هستیم.
وزیر دفاع آمریکا به این سوال که آیا نگران دستور ترامپ برای اعزام نیرو به سوریه است، پاسخی نداد و تاکید کرد: هیچ گاه درباره اقدام آینده صحبت نخواهم کرد.
در حالی وزیر دفاع آمریکا از اظهار نظر درباره عملیات های آتی استنکاف می کند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بارها و بارها بر انجام عملیات نظامی در سوریه تاکید کرده است.
ترامپ مطابق معمول که صبح زود تعدادی پیامک توئیتری منتشر می کند، صبح امروز نیز نوشت: روسیه وعده می دهد موشک های شلیک شده به سمت سوریه را ساقط می کند. روسیه آماده باش، زیرا موشک های دقیق، خوب و هوشمند می آیند.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توییت غیرمتعارف و غیر دیپلماتیک، عنوان کرد که مسکو نباید با این فرد ( بشار اسد) شراکت کند.
ترامپ در توییت دیگری که لحن آن متفاوت و ملایم تر از توییت قبلی بود، نوشت: روابط ما با روسیه، در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری از جمله در دوره جنگ سرد است. هیچ دلیلی برای این مساله وجود ندارد. روسیه به ما نیاز دارد تا به اقتصادش کمک کنیم، امری که انجام آن بسیار آسان است و ما نیز به همه کشورها برای همکاری با هم نیاز داریم. مسابقه تسلیحاتی را متوقف کنید. 
ترامپ در توییت دیگری اخبار جعلی و تحقیقات در مورد تبانی ستاد انتخاباتی اش با روسیه را مسبب بخش اعظم دشمنی دیرینه با مسکو دانست که به گفته وی از سوی وفاداران به دمکرات ها یا افرادی که برای باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا کار می کردند، هدایت می شود.
قانونگذاران روسی به آمریکا هشدار داده اند که مسکو حمله هوایی به سوریه را به منزله جنایت جنگی تلقی می کند و این مساله ممکن است باعث برخورد نظامی مستقیم شود. 
ترامپ در توییت خود دقیقا نگفت که منظورش حمله نظامی آمریکاست یا نه، اما تهدید کرده است که در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه، اقدام نظامی انجام می دهد. 
این تهدیدهای کلامی در حالی انجام می شود که دولت سوریه بارها و بارها اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما از سوی نیروهای دولتی این کشور را بی اساس و کذب محض خوانده است. 
به گفته بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، تروریست ها با نسبت دادن اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی به ارتش سوریه، با کسب حمایت غرب تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی ارتش این کشور دارند. 
روسیه نیز ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در شهر دوما از سوی ارتش سوریه را رد و اعلام کرد: این ادعاهای بی اساس تنها با هدف توجیه حمله نظامی به این کشور مطرح می شود. 
کد مطلب: 84773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *