۰
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴

آمریکا جهان را به جنگ می کشاند

رئیس مجلس دومای روسیه با انتقاد از حمله آمریکا و متحدان این کشور به سوریه اعلام کرد: این اقدام آمریکا نه فقط ملت سوریه بلکه کشورهای اروپایی را هم درگیر خواهد کرد و برای ما کاملا روشن است که آمریکا جهان را به جنگ می کشاند.
 رئیس مجلس دومای روسیه با انتقاد از حمله آمریکا و متحدان این کشور به سوریه اعلام کرد: این اقدام آمریکا نه فقط ملت سوریه بلکه کشورهای اروپایی را هم درگیر خواهد کرد و برای ما کاملا روشن است که آمریکا جهان را به جنگ می کشاند.
به گزارش ایرنا، ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه روز شنبه به خبرنگاران گفت: این گونه اقدامات کل جهان را درگیر جنگ می کند، بنابراین باید این کشور را هر چه زودتر متوقف کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا بدون توجه به قوانین بین المللی به یک کشور مستقل حمله موشکی کرده است، گفت: این اقدام آمریکا و متحدانش (حمله موشکی به سوریه) تجاوز محسوب می شود. 
به گفته رئیس مجلس دومای روسیه، درگیر کردن کشورهای اروپایی به این اقدام هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت و این نخستین بار نیست که جهان با وضعیتی مواجه می شود که آمریکا با دور زدن سازمان ملل بوجود آورده است.
وی تاکید کرد: «پیامدهای این اقدام آمریکا و متحدانش بر تلاش ها برای مبارزه با تروریسم بین المللی تاثیر منفی می گذارد.»
به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد براثر حمله موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.
تروریست های سوری مدعی شده اند شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. 
دولت سوریه داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرد و سفیر روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.‎‏ 
کد مطلب: 84802
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *