۰
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳

برای منافع انگلیس به سوریه حمله کردیم

نخست وزیر انگلیس روز شنبه حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به سوریه را «اقدامی قانونی، درست و در جهت منابع ملی انگلیس» توصیف کرد.
 نخست وزیر انگلیس روز شنبه حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به سوریه را «اقدامی قانونی، درست و در جهت منابع ملی انگلیس» توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، «ترزا می» روز شنبه در جمع خبرنگاران در دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: امروز نیروهای مسلح انگلیس، فرانسه و آمریکا در اقدامی هماهنگ حملات موشکی صورت دادند تا توانمندی تسلیحاتی دولت سوریه را کاهش و منحرف کنند.
وی با بیان اینکه 4 جنگنده تورنادو انگلیس، موشک های «استورم شادو» به سمت یک پایگاه نظامی در نزدیکی حمص (سوریه ) شلیک کرده اند، مدعی شد: این منطقه محل نگهداری تسلیحات شیمیایی دولت سوریه برخلاف کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی است.
نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که حملات دقیق و هماهنگ شده بوده و موشک ها فقط به سمت هدف های شیمیایی شلیک شده اند . به گفته وی میزان تاثیر حملات هنوز به طور دقیق برآورد نشده اما ابراز اطمینان کرد که حملات نتیجه بخش و موفقیت آمیز بوده است.
وی همچنین گفت: 'ما به دنبال راه حل سیاسی بودیم ولی تلاش های ما در سازمان ملل و شورای امنیت بی اثر شد.'
نخست وزیر انگلیس گفت:'سازمان منع سلاح های شیمیایی OPCW گفته است که امحاء مواد شیمیایی در سوریه ناتمام بوده است و تلاش های ما برای محکوم کردن سوریه، توسط روسیه در شورای امنیت وتو شده است.
می با بیان اینکه'روسیه حتی این ادعا را مطرح کرده که حمله شیمیایی توسط انگلیس صحنه سازی شده است'،گفت : دولت انگلیس با کمک متحدانش تلاش کرده تصویری از مستندات حملات شیمیایی در هفته گذشته تهیه کند و تصمیم گرفتیم که کارِ درست و قانونی، مداخله نظامی است.
به گفته وی هدف از این حمله ورود به جنگ داخلی و تغییر رژیم نیست. این حمله فقط یک حمله دقیق و محدود بر ضد هدفهای مشخص و با پرهیز از کشتار غیرنظامیان بوده است.
می ادامه داد: بعد از حمله سال 2013 شیمیایی به خان شیخون، آمریکا فرودگاهی که برای حملات مورد استفاده قرار گرفته بود را هدف قرار داد و اظهار داشت که این حمله برای منصرف کردن سوریه کافی نبوده است و در ادامه مدعی شد که حمله شب گذشته وسیع تر و با اهداف بیشتری بوده است.
نخست وزیر انگلیس گفت: 'بهترین راه حل برای مردم سوریه راه حل سیاسی است و ما از سوریه و متحدانش می خواهیم راه دسترسی به کمکهای بشردوستانه را باز بگذارند.'. 'این عملیات مشخصاً علیه سوریه انجام شده اما هدف (دیگر) آن ارسال پیام به کسانی است که ممکن است بخواهند از سلاح شیمیایی استفاده کنند.'
وی بار دیگر تاکید کرد: 'ما می خواستیم راه حل دیگری پیدا کنیم، اما در این مورد هیچ راه دیگری وجود نداشت و این عملیات به طور کامل در جهت منافع ملی انگلیس بود. این کاری است که همیشه کرده ایم و همواره ادامه خواهیم داد.'
آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.
کد مطلب: 84810
برچسب ها: ترزا می سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *