۰
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۳

لبنان به نقض حریم هوایی خود اعتراض کرد

«یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، بر مخالفت قاطع لبنان با نقض حاکمیت ملی این کشور و استفاده از آسمان آن برای تجاوز به سوریه تاکید کرد.
«یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، بر مخالفت قاطع لبنان با نقض حاکمیت ملی این کشور و استفاده از آسمان آن برای تجاوز به سوریه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، وی در بیانیه ای که امروز (شنبه) منتشر شد، تجاوز بامداد امروز به سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و گفت: این تجاوز بر نیروی نظامی متکی است این در حالی است که برای پرهیز از جنگ، بحران، کشتار و خونریزی باید زبان صلح، عقل، منطق و گفت و گو حاکم شود.
حمله موشکی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بامداد امروز صورت گرفت. 
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در این حمله با 110 موشکی مناطقی در خاک سوریه هدف قرار گرفت.
این حملات در پی ادعای تروریست ها در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در این کشور صورت گرفت.
تاکنون هیچ نهاد بین المللی بی طرف مدرک و شواهدی دال بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی ارائه نکرده است. 
وزیر دفاع لبنان با تکرار موضع اخیر مقام های این کشور در مخالفت با استفاده از آسمان لبنان برای تجاوز به سوریه گفت: بجای اینکه به لبنان در سیاست بی طرفی اش کمک شود این اقدامات این کشور را به آتش جنگ می اندازد. 
الصراف ضمن تاکید پایبندی کشورش به قطعنامه 1701 که پس از جنگ سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی تصویب شد، تصریح کرد: لبنان حمایت ارتش و وحدت تصمیمات سیاسی اش را دارد و این دو دژ محکمی در برابر هرگونه تجاوزی است.
وی با اشاره به تهدیدات صریح و آشکار رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات لبنان نسبت به نقض قوانین بین المللی از سوی این رژیم هشدار داد.
مقام های لبنان طی روزهای اخیر بارها نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور برای حمله به سوریه اعتراض کرده اند. چند روز پیش جنگنده های این رژیم برای چندمین بار با استفاده از حریم هوایی لبنان به سوریه حمله کردند.
کد مطلب: 84821
برچسب ها: سوریه لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *