۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴

نیمی از گردشگر خروجی سال ۹۶ زیارتی بودند

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال ۹۶ تعداد ۹میلیون گردشگر خروجی داشتیم که نیمی از آنان گردشگران زیارتی بودند.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال ۹۶ تعداد ۹میلیون گردشگر خروجی داشتیم که نیمی از آنان گردشگران زیارتی بودند.
به گزارش ایلنا، محمد محب‌خدایی با بیان اینکه بیشترین شمار گردشگران مذهبی در سال گذشته به مقصد عراق بوده است، افزود: از 4/5 میلیون گردشگر خروجی زیارتی قریب به ۵۰ درصد آنان زائران حسینی بودند.
او با اشاره به شرایط ایده‌آل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اظهار کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی و تاریخی است و به همین دلیل گردشگران فرهنگی بیشترین سهم را در گردشگری ورودی ایران دارند.
محب‌خدایی ایران را یکی از کانون‌های گردشگری پاک و حلال ذکر کرد و گفت: گردشگری ایران بی‌نیاز از ویژگی‌ها و جاذبه‌های خارج از عرف و اخلاق است و با توجه به استقبال روزافزون کشورها از گردشگری فرهنگی، با تعریف رویداد‌ها و بسته‌های سفر در این زمینه نیز می‌توانیم میزبان بخشی از گردشگران جهان باشیم.
او شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته 5میلیون و 200هزار نفر اعلام کرد و افزود: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنان از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساخت‌ها و امکانات فیزیکی، در کنار تعریف و اجرای بسته‌ها و مسیرهای هدفمند، می‌توان مطلوبیت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بالا برد.
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی رویدادهایی هم‌چون «تبریز۲۰۱۸» را نشانگر اهمیت ایران از منظر فرهنگی و تاریخی دانست و اظهار کرد: ظرفیت بالای ایران برای میزبانی از چنین رویدادهایی، فرصت ارزنده‌ای برای معرفی داشته‌های گردشگری کشورمان به دیگران است.
محب‌خدایی هم چنین رونق گردشگری داخلی را متاثر از برنامه‌ریزی ملی و استانی، هماهنگی دستگاه‌ها، استفاده صحیح از ظرفیت‌های منطقه‌ای، تعریف رویدادها و بسته‌های فرهنگی دانست و گفت: نوروز امسال تجربه خوبی در این زمینه بود که در سایه همراهی مردم و دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر شاهد رشد ۲۰درصدی سفرهای نوروزی، کاهش ۵۰درصدی شکایات و ۱۳۲میلیون بازدید از موزه‌ها، اماکن و جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی کشور بودیم
کد مطلب: 84862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *