۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

«سوری‌ها دیگر از ناتو نمی‌ترسند»

قانون‌گذاران روس اعلام کردند، رئیس‌جمهوری سوریه از عملکرد سامانه‌های دفاعی هوایی روسیه که در خنثی کردن ۷۱ حمله موشکی غرب به دمشق موفق بوده‌، قدردانی کرده است.
قانون‌گذاران روس اعلام کردند، رئیس‌جمهوری سوریه از عملکرد سامانه‌های دفاعی هوایی روسیه که در خنثی کردن ۷۱ حمله موشکی غرب به دمشق موفق بوده‌، قدردانی کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از قانون‌گذاران پارلمان روسیه و برخی از مقام‌های ارشد این کشور درباره دیداری که با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه داشتند، اظهارنظر کردند. بر اساس این گزارش، این دیدار پس از حمله موشکی آمریکا، انگیس و فرانسه به سوریه انجام شده است.
یک مقام روسی گفت که در این دیدار اسد حملات غرب به سوریه را خصمانه قلمداد کرده است.
سرگئی ژلزنیاک، قانون‌گذار دومای روسیه درباره این دیدار تصریح کرد، دمشق از عملکرد تسلیحات روسی که برای مقابله با حملات موشکی غرب مورد استفاده قرار گرفت، ابراز خرسندی کرد.
این عضو مجلس دومای روسیه به نقل از اسد تاکید کرد، در فیلم‌های آمریکایی سلاح‌های روسیه را عقب مانده نشان می‌دهند اما امروز می‌بینیم که عملا چه کسی عقب‌مانده است.
وی خاطر نشان کرد: از دیدگاه رئیس‌جمهوری سوریه، این حمله یک تجاوز بود و ما نیز در این باره موضعی مشترک داریم.
این مقام روس در ادامه گفت: اسد از عملکرد نظامی روسیه که برتری خود را نسبت به مهاجمان نشان داد، قدردانی کرد.
یک قانون‌گذار دیگر روس نیز اظهار کرد که به اعتقاد اسد، سامانه‌های دفاعی هوایی سوریه نشان دادند که کارآمد هستند و این که شهروندان سوری دیگر از ناتو نمی‌ترسند.
وی گفت: اسد معتقد است که سوریه روند تحولات مستقل خود را به رغم دستورکار تحمیلی از سوی غرب ادامه خواهد داد.
اسد همچنین گفته است، حمله اخیر نه تنها باعث تحکیم وحدت میان ملت روسیه و سوریه شد، بلکه تمامی ملت‌هایی را که بر اساس هنجارهای حقوق بین‌الملل رفتار می‌کنند، متحد کرد.
اسد به تجربه روسیه در زمینه برگزاری انتخابات با مشارکت احزاب مختلف و نیز تنظیم فعالیت حزبی و پارلمانی در روسیه اشاره کرد و گفت: این برای سوریه اهمیت دارد که مانند روسیه کشوری با ادیان و طوایف مختلف قلمداد شود.
این عضو پارلمان روسیه گفت: ما در این دیدار مساله فروش سامانه‌های اس ۳۰۰ به سوریه را بررسی نکردیم.
وی ادامه داد، اسد کشورش را ترک نکرده و در دمشق به کارش مشغول است.
کد مطلب: 84886
برچسب ها: سوریه بشار اسد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *