۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
کواکبیان در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از قوه قضاییه خواستار شد:

ضرورت تشریح عدم برخورد با احمدی‌نژاد و عدم دستگیری مرتضوی

محسن هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در نطق میان دستور یکشنبه نکاتی را در زمینه‌های مختلف از جمله ضرورت تحقق شعار سال وموضوع تهاجم ائتلاف آمریکایی به سوریه و طرح گفت‌وگوی ملی و موضوع رفع حصر و مسائل حوزه انتخابیه و تاکید بر برتری مهندس محسن هاشمی برای مدیریت شهرداری تهران بیان کرد.
ضرورت تشریح عدم برخورد با احمدی‌نژاد و عدم دستگیری مرتضوی
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در نطق میان دستور یکشنبه نکاتی را در زمینه‌های مختلف از جمله ضرورت تحقق شعار سال وموضوع تهاجم ائتلاف آمریکایی به سوریه و طرح گفت‌وگوی ملی و موضوع رفع حصر و مسائل حوزه انتخابیه و تاکید بر برتری مهندس محسن هاشمی برای مدیریت شهرداری تهران بیان کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن کامل نطق کواکبیان به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال علی‌بن ابی طالب(ع)
والذی بعثه بالحق لتبلبلن بلبله و لتغربلن غربله
ولتساطن سوط الغدر حتی یعود اسفلکم اعلاکم و اعلاکم اسفلکم
دیروز عید مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بود و روزهای آینده اعیاد شعبانیه را در پیش داریم. همه این مناسبت‌ها و سال نو را به شما نمایندگان محترم و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
سخن بی‌تو مگر جای شنیدن دارد
نفسم بی‌تو مگر نای دمیدن دارد
علت کوری یعقوب نبی معلوم است
شهر بی‌یار مگر ارزش دیدن دارد
به امید ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) در این فرصت کوتاه پنج نکته را به استحضار شما عزیزان وملت سرافراز ایران می‌رسانم:
1- سال 97 از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است خوشبختانه در و دیوار همه نهادها و ادارات و شهرهای ما مزین به این شعار شده است اما اقدامات ما مجلسیان و پاستورنشینان و دستگاه قضایی از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا چه بوده است؟ آیا نظارت کافی در این زمینه وجود دارد؟ آیا همه اسکله‌ها تحت کنترل ونظارت است؟ راستی در زمینه تشویق صادر کنندگان جهت رونق تولید و اشتغال چه کرده‌ایم؟ چرا باید وضعیت ارز از کنترل خارج شود تا بخواهیم با تعطیلی صراف‌ها کار را به پیش ببریم؟ راستی دست‌های پنهان و توطئه‌های جدید علیه اقتصاد کشور که رئیس جمهور محترم از آن سخن می‌گوید نباید افشا شود؟ چرا باید گفته شود که فقط در سال 96 نزدیک 19 میلیارد دلار از کشور خارج شده است. آیا مسوولان نهادها و ارگان حکومت نباید از خودروهای داخلی استفاده کنند؟ اگر خودروها و کالاهای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را باید به استفاده از آن توصیه کنیم. بدانیم که الناس علی دین ملوکهم و الناس اشبه بامرائهم من آبائهم و البته در این زمینه سخن بسیار است به ویژه در مورد مقابله با فساد سیستماتیک اقتصادی که از آن می‌گذرم.
2- ما براساس سیاست‌های کلی نظام و اصول قانون اساسی و معیارها و آموزه‌های دینی نسبت به همه مسلمانان تعهد داریم وباید از مستضعفان جهان حمایت کنیم اما قطعا ایران اسلامی به دنبال کشورگشایی و لشکرکشی و تهاجم نظامی نیست و اساسا چون توسعه طلبی در عرصه دیپلماسی نداریم قطعا مخالف سلطه قدرت‌های خارجی به بهانه‌های واهی در کشورهایی همچون سوریه و عراق و لبنان و یمن هستیم لذا نمایش موشکی و جنایت حمله مشترک آمریکا و فرانسه و انگلیس که با سرمایه گاوهای شیرده منطقه صورت می گیرد محکوم می‌کنیم اما حمایت امثال اردوغان از این تهاجم نظامی و سایر کشورهای اسلامی و آسیایی از این تهاجم دردناکتر است چرا زمان بهره‌برداری‌های اقتصادی دیگران مدعی باشند اما هزینه‌ها را ما تحمل کنیم؟ آیا پس از نابودی‌ داعشی‌های جنایتکار نیازمند برنامه‌ریزی‌های مطلوبتری در این زمینه نیستیم براساس همان حدیث مولی‌الموحدین ما بر این باوریم که نتانیاهوی جنایتکار و ترامپ غیر متعادل و جوانک شاهزاده سعودی قطعا روزی به زیرکشانده خواهندشد و محرومان و مستضعفان جهان عهده‌دار قدرت جهانی خواهند شد.
3- راستی طرح گفت‌وگوی ملی چه شد؟ من بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کرده‌ام باز هم تکرار می‌کنم پس از 7 سال دستور فرمائید رفع حصرها انجام شود و رئیس‌جمهور محترم هم به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی به وعده خویش عمل کنند به ویژه پس از آنکه ماهیت واقعی امثال احمدی‌نژاد برای همگان مشخص‌تر شده است. در اینجا از اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی که از طرح گفت‌وگوی ملی استقبال کرده‌اند تشکر می‌کنم.
ما اگر دیر بجنبیم ممکن است خدای ناکرده فرصت جبران نباشد و نه از تاک نشان ماند و نه تاک نشان.
4- و اما سخنی با خودمان که امیدواریم برای اقتدار هرچه بیشتر مجلس که باید در راس امور باشد در انتخاب اعضای هیات رئیسه دقت کافی ولازم را داشته باشیم که البته در جای خودش باید بحث مستوفایی انجام شود.
در اینجا سخنی نیز با سخنگوی قوه قضاییه داریم. شما می‌گویید در عدم برخورد با احمدی‌نژاد حکمتی در کار است لابد اگر سعید مرتضوی هم دستگیر نمی‌شود آن هم حکمتی دارد آیا شما با این برخوردها می‌خواهید مردم عدالت قضایی را باور کنند.
در مورد حوزه انتخابیه‌امچهارماه از تشکیل اولین جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت گذشت چرا وزیر محترم راه وشهرسازی درصدد برگزاری جلسه منظم آن نیست؟
از شورای محترم شهر تهران می‌خواهم هرچه سریعتر تکلیف شهردار تهران را مشخص کنند و البته بنده نظرم را دراین زمینه گفته‌ام و ریاست محترم فعلی شورای شهر تهران را بهترین گزینه می‌دانم و امیدوارم بحث متروی اسلامشهر جدی گرفته شود. موضوع معافیت عوارض آزاد راه را برای مردم و اهالی شهر پردیس تکرار می کنم.
امیدوارم مدیران کل استان در جلسات مناطق 22 گانه شهر تهران برای پاسخگویی به مردم حضور یابند و از جمله حل مشکلات عدیده شمیرانات و شهرری که در مناطق 1 و 20 شهرداری تهران مطرح می‌شود.
و در پایان در آستانه ماه شعبان و روز جهانی مستضعفان می‌گویم
خدایا
دل مرا به دم مهدوی شکوفا کن
که غنچه بهر شکفتن نسیم می‌خواهد
 
کد مطلب: 84907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *