کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعاهای واهی جانسون درباره حمله به سوریه

27 فروردين 1397 ساعت 14:29

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی مدعی شد، حملاتی که با هماهنگی ایالات متحده و فرانسه در سوریه انجام شد، برای انگلیس و جهان اقدامی صحیح بوده است.


وزیر خارجه انگلیس در سخنانی مدعی شد، حملاتی که با هماهنگی ایالات متحده و فرانسه در سوریه انجام شد، برای انگلیس و جهان اقدامی صحیح بوده است.
به گزارش ايسنا، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد، این تلاشی برای تغییر روند تحولات جنگ سوریه یا تغییر رژیم نبوده است و جنگ سوریه به جهات بسیاری به روشی وحشتناک و نادرست ادامه خواهد یافت.
بوریس جانسون همچنین مدعی شد: اما این جهان است که می‌گوید استفاده از تسلیحات شیمیایی بس است و نابودی تابویی که برای ۱۰۰ سال پا بر جای بوده در دوران بشار اسد بسیار جلو رفته است.
وی در عین حال اظهار داشت، حملات هوایی روشن کرد که جهان صبرش را در قبال حملات شیمیایی از دست داده است.
ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس امروز دوشنبه با سوالات نمایندگان مجلس عوام بابت حملات هوایی به سوریه مواجه می‌شود و این در حالی است که حزب اپوزیسیون کارگر مشروعیت این بمباران‌ها را زیر سوال برده است. ترزا می بدون رایزنی با نمایندگان تصمیم به مداخله نظامی در سوریه گرفته است و انتظار می‌رود مخالفت‌های داخلی با او افزایش یابد.
علاوه بر رویارویی با نمایندگان، ترزا می همچنین گامی غیرمعمول برداشته و خواستار نشست فوق‌العاده خواهد شد و البته اینکه انتظار نمی‌رود جلسه مذکور یک رای‌گیری صریح درباره اقدام نظامی باشد که مدنظر برخی از نمایندگان مجلس عوام بوده است.  
طبق گزارش‌ها، ترزا می می‌گوید پیوستن انگلیس به ایالات متحده و فرانسه و اجرای حملات هماهنگ به دنبال حمله شیمیایی ادعایی در حومه دمشق از "درد و رنج انسانی بیشتر می‌کاهد." اما جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در مطلبی برای گاردین نوشت: این اقدام نظامی به لحاظ حقوقی محل تردید است. توجیه خود دولت که عمدتا شامل دکترین مورد مناقشه مداخله انسانی است، حتی با محک‌های خودش هم مطابقت ندارد.


کد مطلب: 84956

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84956/ادعاهای-واهی-جانسون-درباره-حمله-سوریه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir