۰
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

شرایط تیم‌های اعزامی به جاکارتا خوب است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: شرایط تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا خوب و قابل دفاع است و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهترین همکاری و هماهنگی را با یکدیگر دارند.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: شرایط تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا خوب و قابل دفاع است و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهترین همکاری و هماهنگی را با یکدیگر دارند.
به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم اهدای جایزه برترین کماندار جهان به زهرا نعمتی بیان کرد: قهرمانان ما سرمایه‌های ملی هستند و شرایطی ایجاد شده که ما کمیسیون ورزشکاران را داشته باشیم و این کمیسیون بازوی مشورتی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ما مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای سال ۹۷ در این کمیسیون داریم که شامل تجلیل از قهرمانان، تدوین زندگی‌نامه آن‌ها، تلاش برای حل مسائل استخدامی آن‌ها و کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی این ورزشکاران است.
صالحی امیری با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: مجموعه ورزش ایران برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود. جمع‌بندی نهایی آماده شده و روزهای آینده کیفیت و کمیت تیم‌های اعزامی از سوی سخنگوی کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران اعلام می‌شود. شرایط عمومی برای کسب افتخارات فراهم شده و ان‌شاءالله شاهد یک رویداد بزرگ خواهیم بود. شرایط تیم‌های اعزامی خوب و قابل دفاع است و من شرایط را مطلوب می‌بینم. ستاد اعزام نیز در کمیته ملی المپیک به صورت روزانه فعال است و ستاد عالی بازی‌ها هم به ریاست وزیر جلسات هفتگی خود را دارد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهترین همکاری و هماهنگی را با هم دارند.
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به بازگشت خادم به فدراسیون کشتی گفت: با بازگشت خادم، در کشتی شرایط جدیدی شکل خواهد گرفت و امیدواریم این رشته در جاکارتا بدرخشد و امسال در کشتی قهرمانی‌های خوبی خواهیم داشت. ما امروز به همدلی و هماهنگی و پرهیز از حاشیه احتیاج داریم البته باید از نوبخت و دولت هم تشکر کنیم که مساعدت را با ما داشته‌اند و امیدواریم در مرداد و شهریور، خبرهای خوبی را برای ملت ایران داشته باشیم. همچنین ما با کمیته ملی پارالمپیک هم رابطه صمیمانه‌ای داریم. از طرفی حضور زنان و دختران ما در المپیک و پارالمپیک تصویر زیبایی را از جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که ما حضور آن‌ها را یک فرصت تلقی می‌کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک درباره اهدای جایزه برترین کماندار جهان به زهرا نعمتی تاکید کرد: آن چیزی که به نظر من از همه مهم‌تر بود، تصویری است که انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد. اخیرا با یکی از مقامات جهانی و المپیک دیدار داشتم و او می‌گفت آن چیزی که از تصویر ایران در جهان نشان داده شده حضور زنان ایرانی با حجاب اسلامی است. این نکته بسیار مهمی است که انقلاب اسلامی حجاب را به عنوان یک فرصت ایجاد کرده نه محدودیت. این نکته‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده است و در حالی که دنیا پذیرفته زنان ایرانی با غیرت و توانایی بالای خود در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند و مدال‌هایی را هم گرفته‌اند. مطمئناً در جاکارتا مدال‌های بیشتری خواهیم گرفت و زنان ما هم بیشتر خواهند درخشید.
صالحی امیری همچنین گفت: ما تبعیضی در حوزه قهرمانی بین زنان و مردان قائل نمی‌شویم و معتقدیم که هر دو تصویر زیبایی را خلق می‌کنند. وقتی که یک مدال گرفته می‌شود به نظرم فقط یک مدال نیست بلکه نشان دهنده غیرت ایرانی و نفوذ فرهنگی است و همچنین زنان ما در این دیپلماسی فرهنگی پرچمدار هستند.
او در مورد بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز گفت: ما در سه سطح کلان یک وزارت ورزش و دولت، دو، فدراسیون و سه، فدراسیون‌ها هماهنگی کامل داریم و فکر می‌کنم امسال سال خیلی خوبی باشد و آماده‌ایم که در جاکارتا نتایج تلاش‌هایمان را ببینیم. آن چیزی که کاروان  ایران بیش از همه به آن نیاز دارد آرامش و ثبات است و تلاش می‌کنیم کاروانی بدون دغدغه و حاشیه به جاکارتا اعزام کنیم.
او ادامه داد: شرایط امروز ما در مجموع مناسب است و مانع خاصی برای جاکارتا در پیش نداریم و شرایط لازم فراهم است. البته پارالمپیک هم در عرصه‌های ملی و جهانی درخشیده و آن‌ها شهدای زنده ما هستند و به نظرم که باید بیشتر دیده شوند.
او در مورد تاثیر نظرات کمیسیون ورزشکاران بر تصمیمات کمیته ملی المپیک نیز گفت: کمیسیون ورزشکاران تنها کمیسیونی ا ست که تلاش کردم در تمام جلسات آن حاضر شوم. کمیسیون ورزشکاران به عنوان مشاور تعریف شده است. فضای لازم، بودجه و برنامه‌های عملیاتی آن‌ها تعریف شده است. ما با کمیسیون ورزشکاران بر سر 5 برنامه به توافق رسیدیم که باید عملیاتی شود. امسال سال شکوفایی این کمیسیون است. هادی ساعی به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی حضور دارد و تلاش می‌کنیم که از ظرفیت این کمیسیون استفاده کنیم.
صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا لیست رشته‌های اعزامی به بازی‌های اسیایی اعلام نشده است تاکید کرد: قرار است سرپرست کاروان نشست خبری را بگذارد و در این نشست پاسخگوی تمام این مسائل است.
او در مورد تیم فوتبال المپیک نیز گفت: جلسه‌ای را در ستاد عالی بازی‌ها داشته‌ایم و در آنجا تصمیم‌گیری های لازم شده که جزئیات آن را سرپرست کاروان خواهد گفت.
کد مطلب: 84987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *