کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرایند انتخاب شهردار فردا نهایی می‌شود

27 فروردين 1397 ساعت 16:45

عضو شورای شهر تهران از نهایی شدن فرایند انتخاب شهردار در جلسه فردا خبر داد.


عضو شورای شهر تهران از نهایی شدن فرایند انتخاب شهردار در جلسه فردا خبر داد.
افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه مجمع امید تهران گفت: این جلسه دارای دو بخش بود، اما در کل در رابطه با مدیریت شهری صحبت شد.
معاون نظارت شورای شهر افزود: در بخش اول، جلسه نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در رابطه با انتخاب شهردار مطرح کردند و اعلام کردند که شهردار آینده باید دارای توان اجرایی بالا بوده و مقتدر باشد. همچنین باید شهرداری انتخاب شود که بخواهد در امر مبارزه با فساد روند گذشته را ادامه دهد. همچنین اصلاح طلب بودن جزو دیگر ویژگی بود که توسط اعضای مجمع در جلسه مطرح شد.
حبیب‌زاده با بیان اینکه اعضای مجمع نمایندگان که شامل نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی می‌شود، آمادگی خود را برای کمک به فرایند انتخاب شهردار اعلام کردند، افزود: بخش دوم این جلسه به عملکرد شورای ۵۱ نفره در سال گذشته اختصاص داشت و گزارشی در رابطه با عملکرد مجمع و موفقیت‌هایی که توانسته بود در این یک سال کسب کند ارائه شد.
این عضو شورای شهر در ادامه به گزارش عملکرد یک ساله مجمع اشاره کرد و افزود: از جمله موفقیت‌های این مجمع می‌توان به تصویب فاینانس در مجلس برای تجهیز خطوط مترو و حمل و نقل عمومی اشاره کرد. همچنین بالاخره توانستیم سهم کلانشهر‌ها را از مالیات بر ارزش افزوده افزایش دهیم که بر این اساس نیمی از آنچه از دست رفته بود، یعنی نزدیک به هزار میلیارد تومان به خزانه شهرداری بازخواهد گشت.
معاون نظارت شورای شهر این جلسه را بسیار مفید و مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر اینکه جلسه حاشیه چندانی نداشت، در رابطه با فرآیند انتخاب شهردار افزود: فردا راجع به ویژگی‌های شهردار آینده بحث خواهیم کرد. در جلسه هم‌اندیشی که روز سه شنبه (فردا) در ساختمان شورا برگزار خواهد شد فرآیند و ویژگی‌های شهردار نهایی شده و یکشنبه آینده به دنبال مصادیق خواهیم رفت.


کد مطلب: 84991

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84991/فرایند-انتخاب-شهردار-فردا-نهایی-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir