کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صلاحیت پمپئو در کمیته روابط خارجی سنا رد شد

27 فروردين 1397 ساعت 17:58

نشریه نیویورک دیلی نیوز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: با مخالفت کمیته روابط خارجی سنا برای تائید صلاحیت مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، وی با وضعیت متزلزل و بی ثباتی رو به رو شده است.


نشریه نیویورک دیلی نیوز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: با مخالفت کمیته روابط خارجی سنا برای تائید صلاحیت مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، وی با وضعیت متزلزل و بی ثباتی رو به رو شده است.
براساس این گزارش، پمپئو که رئیس فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، پس از برکنار شدن رکس تیلرسون وزیر امور خارجه سابق آمریکا، برای احراز این پست معرفی شد، اما ممکن است افرادی که قبلا موافق وی بوده اند، اکنون مانع از دستیابی او به این سمت شوند. 
«تیم کاین» سناتور دمکرات ایالت ویرجینیا روز یکشنبه با اعلام اینکه از پمپئو درکمیته روابط خارجی سنا حمایت نمی کند، گفت:ما رئیس جمهوری داریم که ضد دیپلماسی است و من نگرانم زیرا مایک پمپئو گرایش مشابهی را برای مخالفت با دیپلماسی نشان داده است. 
خبر مخالفت کمیته روابط خارجی سنا برای تائید صلاحیت پمپئو پس از حملات هوایی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به اهداف دولتی سوریه منتشر شد.
در همین حال، «رند پل» سناتور جمهوریخواه کنتاکی از پمپئو به دلیل حمایت از جنگ عراق و ادای سخنانی در خصوص لزوم بمباران ایران از سوی آمریکا، انتقاد کرده است. 
پمپئو علاوه بر برخورداری از وجهه جنگ طلبی و وجود نگرانی هایی درخصوص هدایت سیاست خارجی آمریکا پس از روی کار آمدن جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور، به دلیل پاره ای موضوعات از جمله روابطش با چهره های ضد اسلامی، مورد پرسش قرار گرفته است.
«برنی سندرز» سناتور ارشد ایالت ورمونت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که به مایک پمپئو گزینه ترامپ برای تصدی وزارت خارجه این کشور رای اعتماد نخواهد داد.
مایک پمپئو از منتقدان توافق هسته ای ایران بوده و گفته بود که تهران مزایای اقتصادی زیادی را به لطف برجام دریافت کرد.
با توجه به نظر کمیته روابط خارجی سنا، سرنوشت تایید صلاحیت پمپئو به رای گیری در صحن مجلس سنا کشیده شد.


کد مطلب: 85000

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85000/صلاحیت-پمپئو-کمیته-روابط-خارجی-سنا-رد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir