کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشورهای همسایه مهمترین بازار تولیدات داخلی ما

28 فروردين 1397 ساعت 6:46

دکتر محمد جواد ظریف در جمع اعضای سفارت ، کارکنان ، ارگان های ایرانی مستقر در تاجیکستان و خانواده های آنها در سفر به دوشنبه سخنرانی کرد.


دکتر محمد جواد ظریف در جمع اعضای سفارت ، کارکنان ، ارگان های ایرانی مستقر در تاجیکستان و خانواده های آنها در سفر به دوشنبه سخنرانی کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن سخنرانی وزیر امور خارجه، به شرح زیر است :
سلام خدمت خواهران و برادران
از فرصت پیش آمده خوشحالم و امیدوارم ایام خوبی داشته باشیدـ میدانیم که نقشی که همکاران در
خارج از کشور دارند، بسیار مهم است و اهمیت آن در منطقه بویژه تاجیکستان که همزبان، همفرهنگ و دوست ماست، بیشتر است. با تاجیکستان سابقه تاریخی و زبان و فرهنگ مشترک داریم و علقه های فرهنگی و تاریخی به روابط دوجانبه، ویژگی خاصی بخشیده است و نقش همکاران را نیز در حفظ و گسترش روابط و دوستیها را با ملت و دولت تاجیکستان ویژه ساخته است. دولت و مردم تاجیکستان برادران، دوستان و همزبان و هم دینان ما هستند، بنابراین روابط با آنها از حساسیت زیادی برخوردار است.ما باید اهمیت کار برای نزدیکتر کردن دو دولت و ملت را بخاطر داشته باشیم. امیدوارم با تلاشهای شما روابط دوجانبه روز بروز گسترش بیشتری یابد. همکاریهای اقتصادی، حوزه مهمی است. اگر ما بدنبال حمایت از کالای ایرانی هستیم، کشورهای همسایه مهمترین بازارها را برای تولیدات داخلی دارند. در ملاقات امروز با ريیس جمهوری تاجیکستان، وی علاقه زیادی به استفاده از خدمات مهندسین ایرانی نشان داد. هر چند با تاجیکستان مرز مشترک نداریم، ولی علاقه مندیها و دوستیها عمق و گستره زیادی دارد.  در روابط با تاجیکستان زبان فارسی و ادبیات قوی فارسی مهم است. همانطوریکه ما در مدارسمان از فردوسی، سعدی و حافظ میخوانیم، آنها هم می خوانند و نسبت به این شاعران احساس وابستگی عمیق می کنند. عمق این ارتباط فرهنگی دو کشور مورد تاکید ريیس جمهوری تاجیکستان نیز بود. شما سفرای فرهنگ ایرانی هستید و کار شما برای تقویت هر چه بیشتر علقه های دو ملت بسیار مهم است. خانواده ها هم نقش مشابهی دارند. نقش همسران و فرزندان همکارانمان در دو حوزه مهم است. نخست ایجاد صمیمیت و آرامش بیشتر در کانون خانواده. در ماموریتها بخاطر دوری از نزدیکان، روابط زن و شوهر نزدیکتر میشود و این روابط یک عمر می ماند. امنیت و آرامش بسیار مهم است و اصل زندگی مشترک، پیدا کردن آرامش است. خداوند در قرآن کریم میفرماید که از جنس خود همسرانی آفریدیم تا به آرامش برسید. بنابراین ایجاد آرامش در خانه بسیار مهم است. البته میدانم که کار همسران که بیشتر در محیط خانه هستند سختتر است و آنها بیشتر طعم دوری از فامیل را می چشند.
وظیفه دوم، اینکه نمایندگان خوبی برای ملت بزرگ ایران باشیم. امانتداری، راستگویی، پرهیزکاری، رفتار خوب، عمل به تعهد و ... معرف یک ملت است. ملت بزرگی که در برابر سختیهای بسیار چون جنگ، تحریمها و ... مقاومت کرده و سربلند بیرون آمده است. اگر ما احترام داریم بخاطر مردم است. ما مدیون مردم هستیم و باید در تمامی شئونات زندگی توجه کنیم که نمایندگان چه مردمی هستیم. ما در مقابل آنها مسوولیم. امسال سالی است که با ایام مبارک شروع شده و امیدواریم سال پر برکتی برای شما، مردم ایران و مردم تاجیکستان باشد.
 


کد مطلب: 85015

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85015/کشورهای-همسایه-مهمترین-بازار-تولیدات-داخلی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir