کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت افزایش یافت

28 فروردين 1397 ساعت 9:35

نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت به ویژه در منطقه خاورمیانه موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.


نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت به ویژه در منطقه خاورمیانه موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.
به گزارش تسنیم، به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 71 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 32 سنت، معادل نیم درصد رشد به 66 دلار و 54 سنت رسید.
تجار گفتند، به دلیل گسترش این احساس که ریسک بالایی متوجه عرضه نفت به ویژه در منطقه خاورمیانه است، قیمت نفت از سطح حمایت خوبی برخوردار است. این نگرانی ها ناشی از وقوع درگیری در خاورمیانه، بازگشت تحریم های آمریکا عله ایران و کاهش تولید در ونزوئلا به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی است.
استفن اینز، تحلیلگر موسسه اوآندا در سنگاپور گفت: «با توجه به اینکه عوامل مختل کننده زیادی در بخش عرضه دخیل اند و نشانه های کمی وجود دارد مبنی بر اینکه افزایش فعلی قیمت ها به زودی فروکش خواهد کرد، تجار همچنین ریسک های ژئوپلتیک را عامل اصلی افزایش قیمت ها می بینند.»
«قیمت نفت... اگر نگوییم تا پایان سال، حداقل تا زمان ضرب العجل ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران (12 می)... در هیمن حد باقی خواهد ماند.»
قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون روند افزایشی را تجربه کرده و نسبت به پایین ترین رقم های ثبت شده در ماه فوریه حدود 16 درصد رشد داشته است. این افزایش قیمت از تقاضای بالا و کاهش عرضه نفت اوپک و متحداش به بازار ناشی شده است.
عامل دیگر تاثیرگذار در بازار نفت آمریکاست که تولیدش نسبت به اواسط سال 2016 حدود 25 درصد رشد داشته و به 10.53 میلیون بشکه در روز رسیده است.


کد مطلب: 85017

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/85017/قیمت-نفت-افزایش-یافت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir